Lucerne diver 1 jewel. Is dit rommel?

Inmiddels is het horloge met de post naar een forumlid onderweg die heeft aangeboden om er even naar te kijken - superaardig. Ik houd jullie op de hoogte!

1 like

Leuk duikertje

Wat hierboven al gezegd is, vind de look ook best aardig!

Leuke klok om te zien, heeft veel weg van een oude Blanpain naar mijn idee!

Gaat er toch om of je hem zelf leuk vindt. Als je hem leuk vind gewoon kostenindicatie opvragen .

Ik had pas een Basis duiker in heel goede staat, mooi ding maar ook met EB penanker, helaas was datumfunctie overleden en waren kosten veel meer dan hij mij waard was dus dan houdt het op maar dan weet je wel of het de moeite is of niet.

Ik vind 'm leuk :+1:
Zeker de moeite om eens naar te laten kijken.
Hopelijk is 'ie weer gangbaar te maken.

Hij doet het weer hoor! Inca bood zich spontaan aan om er een blik op te werpen en inmiddels heb ik een fraai en werkend klokje om de pols. Het uurwerk is een Baumgartner 866 (CLD). Zie een aantal van de foto’s die Inca met het reparatieverslag meestuurde:

Er waren wat kleine onvolkomenheden aan de wijzerplaat, oa bij het datumvenster

  • het uurwerk is gedemonteerd, gereinigd, geolied en opnieuw gemonteerd. Ook de kast en bezel zijn gereinigd. Het resultaat is een lopend uurwerk, het houdt redelijk goed de tijd, maar het tikt niet gelijkmatig.
    voor:

na:

Ik ben er erg blij mee en ga er een mooie leren band bij uitzoeken. Wristshots volgen nog! (Suggesties zijn welkom.)

Inca nogmaals dank!

4 likes

Erg mooi geworden :+1: @Inca

Zeker een mooie klok!
Veel plezier ermee.

Hij draagt geweldig:

4 likes

Prachtig klokje!
Hele mooie klassieke uitstraling en, ik zeg het nog maar eens, een hele mooie plaat en bezel.
Aan het uiterlijk kan je in ieder geval niet aflezen dat het een goedkoop uurwerkje draagt :wink:
Heel veel draagplezier van deze eye catcher

Toch een leuk klokje geworden, ik heb laatst voor het eerst een penanker geserviced, dat is niet echt makkelijk maar het is te doen, maar qua nauwkeurigheid wel een drama. Maar goed, als je hem zo nu en dan een dagje draagt boeit dat ook eigenlijk niets.

Mooi horloge met een prachtig verhaal, vakwerk van Inca.

Ik heb deze Lucerne enkele weken geleden gekregen.
Afgeregeld en Verloopt nu per dag minder dan 30 seconden kan misschien nog beter maar omdat ik het niet draag maar wel elke dag opdraai vind ik het goed zo.
Leuke wijzerplaat

1 like

Zeer fraai inderdaad. Veel plezier ermee!

Ben zelf dol op oude penanker duikertjes,weet niet waarom maar vind ze gewoon erg leuk.Lekker eenvoudig uurwerkje dat toch verbazingwekkend de tijd goed houd :+1:

1 like

Hier nog iemand die de oude penanker duikertjes wel kan waarderen. Ik heb een aantal penanker horloges die net zo goed de tijd houden dan duurdere steenanker uurwerken.

Ik heb er ook een paar van zulke.
Lucerne maakte hartstikke leuke modellen duikertjes.
Inderdaad. De Volkwagen kever onder de duikertjes

De vaak gebrekkige nauwkeurigheid is al genoemd. Maar de betrouwbaarheid kan juist wel hoog ligggen, maar dan wel vooral bij exemplaren met een of andere vorm van antishockprotectie.

Overigens heeft Oris zéér nauwkeurige penankers gemaakt (COSC!).

Klopt… vanwege Patent geneuzel geloof ik… was Oris min of meer veroordeeld tot het maken van Penanker werkjes… "Dikke Boeie!’ moeten ze daar gedacht hebben… dan maken we meteen de beste Penankers die men zich kan wensen… ze zijn er (terecht) trots op…