Lucien Rochat

Hoi,
Is er iemand bekend met (de kwaliteit van) Lucien Rochat? Het enige wat ik weet, is dat het een Zwitsers horloge is.
Ik ben nl geïnteresseerd in de Granville Retrograde voor mijn volgende NA.
Alvast bedankt!

Ik zie op de wijzerplaat bij de zes geen “Swiss made” staan. Deze horloges worden denk ik 100% in China gemaakt. De prijs is er ook naar. Dat betekent niet dat het geen goede of leuke horloges zijn. Volg je hart. :grinning:

1 like

Dank voor je reactie!

1 like

Het betreft deze, met Swiss made bij de 6.

1 like

:thinking:

Nou nou, denk het niet. De Morellato Group (It) zal die fout niet maken door er dan toch Swiss Made op te zetten.

:woozy_face::thinking:
Nu heb ik twee totaal verschillende inzichten. Ik kwam er zelf al niet uit. Op Amazon bieden ze het horloge nl ook aan. En op meerdere sites is het uitverkocht.

Toen ik dit schreef wist ik nog niet om welk model van Lucien Rochat het ging. Als je op hun website gaat kijken, zie je dat op vrijwel alle modellen staat “depuis 1925” , en niet “Swiss Made”. Dan nog vraag ik mij af of je voor € 550 een echt Swiss Made horloge kan maken.

1 like

Kijk ook even op Chrono24, genoeg met Swiss Made op de plaat.
Morellato zal bij die exemplaren heus wel rekening houden met de kleine lettertjes (de vereisten) om dat te mogen plaatsen.
Zonder Swiss Made kunnen ze inderdaad overal zijn gemaakt, maar TS laat een Swiss Made zien.
Er zal dan voor een x% aan Zwitserse onderdelen zijn verwerkt.

1 like

Er zit een Ronda (Zwitsers) quartz uurwerk in: xtratech – Caliber 7003.L | RONDA dat zal er mee te maken hebben.
Als je zoekt op het typenummer R0451106002 zoekt kom je voordeliger uit via meest Italiaanse juweliers: Orologio uomo solo tempo Lucien Rochat R0451106001 - RomanoGioielli
Wel groot horloge hoor 44.3 mm bij 13.6. Ik kom er niet mee weg.

Dank voor de informatie die jullie hebben verstrekt. Ik ga vrijdag kijken/passen en ben ook benieuwd naar de 44mm grootte.

1 like

44mm is best groot. Maar ik draag dan ook meestal vintage