Lugano, 'The place to be' voor tweedehands horloges.

Nu kom al jaren regelmatig in Genève, maar het lukt me niet om daar goede zaken te vinden voor vintage en tweedehands horloges. Afgezien van alle grote merken die je overal in het oog springen, mis ik de kleine zelfstandige met een voorliefde voor het in leven houden van oudere exemplaren.

Vandaag was ik voor de tweede keer dit jaar in Lugano en wat een genot al die zaken daar die niet alleen exhibition pieces in de etalage hebben. Naast de gerenommeerde juweliers zijn er ook veel aanbieders die niet tot een keten behoren. Pateks, AP’s, VC’s, Rolexen, Jlc’s, Omega’s, etc., etc. te over. Nog nooit zoveel Rolex horloges bij elkaar gezien.

Dus mijn tip is als je in de buurt bent, neem even een kijkje. Naast de horloges is dit ook nog eens een prachtige stad aan het meer, in mijn ogen nog mooier dan Genève. Bij deze een paar onduidelijke foto’s van mijn telefoon van een tweetal juweliers. Als je de moeite neemt om in te zoomen zie je genoeg. Oh ja, als je met je vrouw gaat dan is er voor haar op juwelen gebied ook genoeg te vinden.

61 likes

Dat roomt het eigen budget wel af :grimacing: ben ik bang voor :slight_smile:

Bedankt voor de prachtige foto’s :sunglasses::+1:

1 like

Wat een snoepwinkel, iets moois meegenomen?

Dank voor de reportage en de mooie foto’s . ik had daar dit jaar naartoe gewild, maar kwam even wat anders tussendoor :see_no_evil:
Hoe liggen de prijzen daar?
Het staat voor volgend jaar in de planning, dus zeker iets om naar uit te kijken.

Ziet er indrukwekkend en begeerlijk uit. Lugano gaan we onthouden :+1:t2:

Was hier vorige week ook, mijn ogen uitgekeken. De etalages van die niet dealers lijken van een afstandje ‘mwah’ maar dan kom je dichterbij en val je bijna om ;).

Alles iets boven budget dus ben voor een Moonswatch Mercury gegaan, ook leuk :slight_smile:

3 likes

Na wat onderhandelen meestal lager dan hier in Nederland is mijn ervaring.

Ik koop regelmatig wat in Zwitserland, maar deze keer niets.

Lijkt wel de horlogehemel, wauw. :grinning:

hi Jurgen,

leuke foto’s, dank!

Watch Center ben ik wel eens geweest voor een vintage Sub. Deze bleek consignatieverkoop te zijn, waardoor het heel lastig onderhandelen was over de prijs. Ook klopten er een aantal onderdelen niet, waardoor de verkoop afketste.

Eigenaar is een leuke kerel. Heeft de zaak naar eigen zeggen van zijn vader overgenomen. Zeker een aanrader om eens langs te gaan als je in Lugano bent, want er ligt enorm veel mooi vintage spul!

Gemiddeld ben je in Italië beter af.
Veel tweedehands horlogewinkeltjes en vaak lagere prijzen dan in NL/Zwitserland/Duitsland.

1 like

Ik was er vorig jaar. Fantastisch aanbod inderdaad!

2 likes

Wow mooi aanbod !

Wowww, daar wil ik ook eens naar binnen. Bedankt voor de tip!

Vermoedt dat de schaarste wel mee valt, als je maar wil betalen. Schaarste is er voor modellen die voor list verkocht worden, daar kun je niet zo snel aan komen,

Over een aantal weekjes naar Italië aan het Lugano meer… misschien dan eens zelf richting Lugano gaan. Dan zijn we toch in de buurt. :grimacing: