Lugbreedte in horlogemarkt.nl

Beste mede forumleden,

Helaas ontbreekt heel vaak de lugbreedte van het te verkopen horloge.
Persoonlijk ben ik daar toch wel geïnteresseerd in, daar ik een best wel wat banden heb liggen.
Kan dit wellicht worden toegevoegd als “standaard” informatie?
Net zoals de kast breedte (zonder kroon).

Graag jullie menig.

Met vriendelijke groet,

Soli

3 likes

Ik vind het een heel logische toevoeging, al zal ik het niet snel laten meewegen bij de keuze van aanschaf.
Maar er staan al diverse gegevens en dit lijkt me toch een zinvolle uitbreiding.

Lijkt me een welkome aanvulling.

Mee eens. Zelf vermeld ik het ook bewust altijd er bij. Niet alleen vanwege de banden die de potentiële kopers hebben liggen maar ook omdat het informatie geeft over hoe het horloge draagt qua afmetingen met de band.

Sommige horloges hebben niet helemaal bij het horloge passende lug breedtes (bijvoorbeeld 20mm op de Sumo)

Helemaal mee eens dat het nuttige informatie is en hoe beter de info, des te sneller zal de verkoper serieuze reacties krijgen.
Daarom juist lijkt het me niet nodig dit verplicht te maken.

Bandaanzet lijkt me inderdaad een nuttige aanvulling op het bekende rijtje. Maar in dat rijtje stond toch al wel de breedte/diameter zonder kroon? Verder vind ik dat de beschrijving vwb de staat van het aangeboden horloge vaak ook erg summier is. Voorbeeld:

Staat van het horloge: goed.

Wat vind jij “goed” en wat vind ik “goed”? Of:

Staat van het horloge: 3 maanden oud, draagsporen naar leeftijd.

Wat voor draagsporen heb jij na 3 maanden? Mijn horloges zijn na een jaar nog in nieuwstaat, maar hoe ziet jouw horloge er na 3 maanden uit dan?

1 like

Ontbrekende informatie vind je toch gewoon via Google? Ik zoek het sowieso op, hoe vaak staat in een advertentie zelfs de diamater verkeerd vermeld?
Uiteraard staat het je vrij om nuttige informatie te vermelden als je sneller wil verkopen.

Goed punt!

@Thehaguedragon dit is vaak wel op te zoeken maar in het geval van bijvoorbeeld een Vostok is dat niet zo makkelijk. Iemand verkoopt hem als “Vostok Amphibia” maar dan heb je de keus aan een hele reeks modellen met soms andere lug breedtes. Een Amphibia SE 060 is bv 18mm en een 090 is 22mm…

Wat mij betreft is de lengte (lug to lug) van het horloge nog interessanter. Zegt mij meer over de draagbaarheid dan de breedte.

2 likes

@Vahalis, zeker waar!

Overigens zoek ik ook altijd alles zelf op @Thehaguedragon

De lug to lug is ook handig om te vermelden, dit bepaalt misschien nog wel meer dan de diameter hoe draagbaar een horloge is op een wat kleinere pols.

Edit: @Vahalis was me voor.

1 like

ja vindt ik heel belangrijk.

Belangrijker dan bandaanzet. Dat is wel op te zoeken.

Elf.

Lug to lug ook vaak wel.

Wat ook vaak helpt is fotootjes spotten op WUS van voorsteltopics van eigenaren met zelfde polsomtrek, die ik zelf ook vaak :smiley:

Quote Candide

“Wat ook vaak helpt is fotootjes spotten op WUS van voorsteltopics van eigenaren met zelfde polsomtrek, die ik zelf ook vaak smiley”

Yep !! Doe ik ook altijd.

Meestal kom ik ook wel aan de “lug to lug” maat. En zo niet dan is een PB uiteraard ook nog mogelijk.

Elf.