Lugs afstand Omega Seamaster 1982

Ik zag deze omega en mij viel mij op dat de band te groot was, na gemaild te hebben met de verkoper zegt mij deze dat hij hier een 18 mm band op kan zetten, de band die er nu op zit is 20 mm. En de kast lijkt onder en boven, bij de band aanzet, ook niet recht en glad te zijn.
Maar bij het verder zoeken naar een omega uit dezelfde tijd, 1982, op internet zie ik alleen maar kleinere lugs met een stalen band. Ik heb de verkoper gevraagd of de lugs groter gemaakt zijn. Hierop zegt hij:
“Ik weet niet hoe je aan deze informatie komt…maar dit type is er in twee uitvoeringen en dit is dus de uitvoering voor een 18 mm. band…er is nooit aan geknutseld.”

Maar als ik vraag om een foto van het horloge zonder band dan krijg ik geen reactie.
Nou vraag ik of jullie kunnen zien of deze lugs afstand origineel is of dat ze groter gemaakt zijn, wat ik jammer zou vinden, de omega is daardoor niet meer origineel.

site met het horloge:
http://www.horlogeman.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=2206&Itemid=54

Zelfde type en jaartal omega maar dan foto van internet, waarbij volgens mij de lugs wel originele afmeting hebben:

Die meneer heeft soms hele leuke horloges te koop staan, maar op dit forum zijn ook wel voorbeelden te vinden waarbij er een eh… “verschil van mening” was over de staat van het horloge met de koper en de horlogeman. (was iets met een omega quartz en een niet originele, niet werkende kroon)

De lugs zien er ietwat beschadigd uit, maar het is moeilijk te zien op de foto’s. Op internet lijken er wel versies te zijn met deze lugs, maar ik weet het niet zeker.

Het spijt me voor horlogeman, maar als je het niet vertrouwd zou ik het niet doen voor dat bedrag.

Dit is gewoon een geïntegreerde band. De ruimte tussen de lugs is zeker geen 18mm.

Klik even op de link Bert, en dan zie je het horloge waar hij het over heeft :slight_smile:
Dat plaatje is een voorbeeld van internet.

Goed gespot hoor van die lugs(tu) dit kastnummer kent alleen maar
de smalle uitvoering van de lugs.
Als je naar plaatje 3 kijkt de ‘6’ kant zie 2 lijntjes die doorgetrokken zijn
wat scherper zijn en niet afgerond, wel knap verbreed hoor, nu kan er een standaard
band op maar is inderdaad niet origineel meer.

MartijnV Schreef:

Klik even op de link Bert, en dan zie je het
horloge waar hij het over heeft :slight_smile:
Dat plaatje is een voorbeeld van internet.

Excuus, ik was weer eens met mijn ogen dicht aan het lezen. :smiley:

Ik vond het er ook niet mooi afgerond uitzien, klopt niet dat hij mij dan mailt dat er nooit aan geknutseld is. Jammer want ik vond de prijs erg mee vallen, hij vroeg er € 275,- voor inclusief nieuwe band, maat 18 mm.

1 like

Hmmm, bij twijfel zou ik het ook niet doen, hoor. Helemaal gezien de “knutsel”-achtergrond van die verkoopmeneer.

Heb zelf ook een keer op het punt gestaan een simpel automaatje van hem te kopen. Kwamen er niet uit over de prijs, dus ik haakte af. Zei 'ie nog doodleuk: “Ja, ik snap het wel hoor. Het is eigenlijk niet zo’n heel goed horloge.” In bepaald opzicht dan weer eerlijk, denk ik net…

Het viel mij als eerste al op dat de band te groot was en dat deze ingescheurd is aan beide zijden. Maar daar wou hij dan een passende band van 18 mm op doen.

Verkoper stuurt mij toch nog wat foto’s, als je goed kijkt kun je zien waar de oude lugs gezeten hebben. Het is wel aardig netjes gedaan maar je kunt het toch zien. Alleen niet eerlijk dat hij dan toch maild dat er nooit mee geknoeid is, als antwoord op mijn vraag of de afstand van de lugs vergroot zijn:

Ik heb de verkoper terug gemaild en gezegd dat ik van een eventuele koop afzie.

Je ziet het vooral goed op de eerste van deze foto’s. Goed van je dat je je verstand liet spreken en eerst even wat vragen hier stelde :slight_smile: Ik heb wel eens een horloge gekocht waar ik achteraf spijt van had. Met een beetje geduld en rondvragen had ik het nooit gekocht…

Ik had hem gisteren terug gemaild dat ik hem niet eerlijk vond dat hij meld dat er niet aan gerotzooid is en dat het kon zijn dat hij het niet had gezien, maar dat ik dat van een horlogekenner zoals hem niet verwacht had. Krijg ik onderstaande reactie van hem terug:

"Ik denk echt dat je je vergist…maar geen probleem.

Jammer dat je me van oneerlijkheid beschuldigt…maar het zij zo.

ik zie niets bijzonders aan het horloge."

Niet betrouwbaar dus en geen verstand van zaken in mijn ogen.

Ik zou het horloge ook niet kopen en ben er eveneens (o.b.v. 1e foto) vrijwel van overtuigd dat eraan gewerkt is en dat dit ooit gestart is als horloge met geïntegreerde band.

Tóch is het een knappe aanpassing, die je niet zomaar in de schuur met een slijptol uitvoert. Iemand is daar serieus mee aan de gang geweest. In Thailand of zo?

acour_jeroen Schreef:

Ik zou het horloge ook niet kopen en ben er
eveneens (o.b.v. 1e foto) vrijwel van overtuigd
dat eraan gewerkt is en dat dit ooit gestart is
als horloge met geïntegreerde band.

Tóch is het een knappe aanpassing, die je niet
zomaar in de schuur met een slijptol uitvoert.
Iemand is daar serieus mee aan de gang geweest. In
Thailand of zo?

Waarbij de kast van de Genève uit 1975 als voorbeeld is genomen.

Gerard van Hienen uploaded this image to

Deze Genève is trouwens in zowel deze uitvoering als met geintegreerde band uitgevoerd.

Hier nog een Seamster met een TV dial en…nog wat lakresten op het achterdeksel;)

Gerard van Hienen uploaded this image to

Er zijn modellen van de jaren '80 die twee uitvoeringen hebben, doch deze heeft maar één uitvoering en is met metalen band in staal en plaqué te verkrijgen, gegevens volgens mijn omega boeken op refnr.166,0213/1.

Ik denk dat je er heel verstandig aan doet niet met deze man in zee te gaan.

Vorig jaar een soortgelijke ervaring gehad met een Omega al kwam meneer er wel zelf mee aan dat het horloge “wellicht toch niet zo goed is” en “dat hij deze liever niet verkoopt aan een goede klant”. Ik kom dus niet meer bij hem terug en zou iedereen afraden iets bij hem te kopen.

Overigens heeft hij me later benaderd de negatieve beoordeling op dit forum recht te zetten. Ik heb hem laten weten dat ik naar eer en geweten mijn bevindingen heb geplaatst. Nooit meer wat van gehoord.

Ik ben ook niet van plan ooit iets van hem te kopen, in mijn ogen is dit gewoon een soort van oplichting. In het laatste mailtje van hem blijft hij vol houden dat hij niets bijzonders ziet aan het horloge.