Luidruchtig

Zo te horen mag ik van geluk spreken,
Mijn huidige big pilot van Parnis heeft een reserve van meer dan 24 uur en is geruisloos (in parnis termen ;)).

Van alle Parnis en Marina horloges die ik heb gehad is dit de eerste die mechanische ‘problemen’ heeft…

'kunt u mij vertellen hoe laat het is?
'Wat zeg je?
'KUNT U MIJ VERTELLEN HOE…ach laat maar.
'Wat zeg je? Ik heb een Parnis. je moet wat harder praten!

hharry Schreef:

'kunt u mij vertellen hoe laat het is?
'Wat zeg je?
'KUNT U MIJ VERTELLEN HOE…ach laat maar.
'Wat zeg je? Ik heb een Parnis. je moet wat harder
praten!

:D:D:D:D

Kom je met je auto bij de garage…

‘Dat klinkt niet goed!’

Ohh, het is maar mijn horloge :+

De reserve van mijn Parnis is zeker meer dan 24 uur. Daarentegen rammelt het ding aan alle kanten. Maakt gierende en amechtige geluiden. Net zoiets als mijn Lelijke Eend doet, maar ja daar maak ik mij ook pas zorgen om als ik helemaal geen enge geluiden meer hoor.

groets,
rombo

hharry Schreef:

'kunt u mij vertellen hoe laat het is?
'Wat zeg je?
'KUNT U MIJ VERTELLEN HOE…ach laat maar.
'Wat zeg je? Ik heb een Parnis. je moet wat harder
praten!

Hahaha, leuke leus voor Parnis… :stuck_out_tongue:

Ik had ook niet goed gekeken bij de specificaties…:#

(:smiley:

Leuke post om te zien. De ST25 (of was het ST2530?) is namelijk de eerste automaat waaraan ik gewerkt heb.

Ik ben geen expert: het geluid kan inderdaad zijn dat de uurwerkjes droog zijn, maar ook dat een soort verend stukje in 't automatische gedeelte te strak staat vastgesteld/aangespannen. Tja, zo een beschrijving krijg je nu van een amateur… :o
Anyway… dat gaf bij mij een luid ratelend geluid nadat ik em te strak had gezet. Met heel voorzichtig buigen was ie weer geruisloos. Herken alleen helaas ook dat ie spontaan stil kan staan. :X

Ik heb er een foto van, maar ben nog niet zo ver gekomen om m’n foto’s te posten. Als je wilt kan ik een e-mail sturen met een foto.

P.S. Oh ja, ik bekeek nog een keer je foto’s. Het onderdeeltje wat ik bedoel, lijkt op het goud/koperkleurig deeltje op je eerste foto, in de buurt van de kroon. Als je de kroon de vrije stand draait, duwt een een radje terug. Dit zit ook in het "automaat-gedeelte ".