Luidruchtige rotor, normaal of niet?

Als ik mijn Longines GMT 24h draag. Dan hoor ik heel duidelijk de rotor. Zelfs als ik mijn horloge uit doe en ik leg deze op mijn nachtkastje dan draaid de rotor soms door (goed hoorbaar). Is dit normaal? Ik heb er geen last van hoor. Maar toch…

1 like

Ehmm, een rotor draait alleen als ie om je pols zit om zo het uurwerk op te winden?

1 like

Geen probleem lijkt me zo. Geen idee of de basis van dit uurwerk een Valjoux 7750 is, maar dan is het zeker goed hoorbaar.

3 likes

Hoe lang houdt dit eigenlijk aan?

2 likes

Hetzelfde als wat @Jurgen zegt. De Valjoux 7750 staat erom bekend dat je hem altijd heel goed hoort. Ik vind dat persoonlijk leuk. Als je hem op een niet bewegende ondergrond stil legt stopt hij uiteraard. Hij doet het alleen als er beweging is.:slightly_smiling_face:

2 likes

Kan ik beamen, een Valjoux 7750 draait als een dolle maar niet tot in het oneindige als je 'm aflegt. Vandaar mijn vraag

2 likes

Stil is stil!:joy::+1:

1 like

Misschien wiebelt zijn nachtkastje wel erg :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Dat schijnt een algemeen fenomeen te zijn bij de Longines uit deze serie met dat type uurwerk.
De mijne had het ook.

Hier hebben ze het er ook over:

Voor ik hem kocht had ik dat al ergens gelezen.
Ik heb mij er nooit aan gestoord en voor zover bij mij bekend levert het ook geen probleem op.

Blijft een schitterend horloge :+1:t2:

2 likes

Het is inderdaad normaal. Wat wel vreemd is de opmerking in het artikel “The L704 is based on the ETA A07 171. This is basically a scaled up version of the ETA 2893” :flushed:

1 like

Alleen als ik hem draag. Maar gisteren was ik nog al “wild” met mijn armen. En op mijn nachtkastje bleef deze doordraaien. Goede lagers sowieso dus… Thanks voor de antwoorden :slight_smile:

2 likes

Paar seconden

Dat horloge is door Beëlzebub bezeten… Ik zou een priester bellen …:joy::wink:

2 likes

Begon het in Jumanji ook niet zo? Oh nee dat was een bordspel :rofl:

Deze is van Lewis

Ik heb een Meistersinger gehad met Valjoux uurwerk. De rotor maakte erg veel geluid, ook denk ik dat het in de loop der tijd is toegenomen. Een keer service gedaan bij Meistersinger zelf, na service nog hetzelfde. Geen probleem denk ik

Ik heb een Longines Admiral van 8jr oud en ook deze rotor maakt veel geluid, voor mij niet storend.

Ja precies hetzelfde.

2 likes

Ok, is volkomen normaal :ok_hand:

1 like

Ik heb hem in mijn Panerai en vind het een heerlijk geluid.
Maakt alleen geluid op mijn nachtkast wanneer nachtkastje tegen mijn bed staat tijdens de seks.
Dat is wat minder dan vroeger.
Zoals mijn maatje altijd zegt … doe mij maar kerst i.p.v seks want kerst is vaker :slight_smile:

https://www.watch-wiki.net/index.php?title=Valjoux_7750-P1

4 likes