Ik ook.
Na decennia van digitale horloges weer een mechanische gekocht. Gewoon een Seiko vijfje, maar hij zit regelmatig tegen m’n oor…
Ja dat is het enige minpuntje van min visodate. Due klinkt behoorlijk neurotisch!
Ik slaap vrijwel altijd met een horloge om de pols.
Wanneer ik dan mijn pols incl horloge onder mijn hoofdkussen leg en mijn oor bovenop het kussen, slaap ik niet meer.
Sommige klokjes maken dan teveel herrie.
Dan moet ik of gaan verleggen, of mijn horloge afdoen.
Hier een Raketa 2623. Heel hoog en helder ‘ting ting ting’ met 18.000 bph.
Kwarts hier, dus niet spannend, maar is rustgevend om naar te luisteren Ieder diertje zijn pleziertje
M’n Seiko automaat hoor je niet
Ik maak mij hier ook schuldig aan ja, vrijwel eerste wat ik doe bij een NA.
En ik vind het ook bijzonder ontspannend na een hectische dag o.i.d.
Ben er wel achter dat m’n vintage klokken toch met meer karakter tikken, meer klank of iets in die richting.
Waarschijnlijk gewoon placebo deluxe, maar achja
Mijn Seiko automaat hoor je ook niet. Het is een Spring Drive
Ben nu met een vitrinekast voor mijn collectie bezig en de horloges die er tijdelijk in liggen…man…man😊
Ze liggen op glasplaatjes…en ik steek mijn kop in de kast en leek wel een concert:blush:
En ik maar denken dat ik de enige was!
Overigens grappig hoe verschillend horloges klinken.
De combinatie uurwerk, kast, wijzerplaat en glaasje maken van ieder model een andere klankkast.
Yup…hier ook de vreemde neiging om zo af en toe de klok tegen het oor te houden. Blijft leuk
Met opzet nee maar ik geniet van de momenten dat ik per ongeluk met mijn handen aan mijn hoofd zit en ik het subtiel getik hoor. Dit is zo zalig zeker omdat ik op die momenten meestal gefrustreerd ben door iets op het werk computer die gelijk heeft of mensen die geen gelijk hebben.
Verder gebeurt het dat als ik het verhaaltje voorlees voor de kinderen en mijn dochter naast me ligt dat ze mijn arm neemt om naar het getik te luisteren. Prachtige momenten en beter dan met opzet luisteren.
Bij deze Kasper is geen ontkomen aan het felle getik. Raar want al mijn andere horloges met een Valjoux 7733 hebben het niet, wellicht de combinatie kast/wijzerplaat die het getik versterkt.
Of wellicht dat de lagere waterdichtheid of een plexi glaasje het geluid wat minder isoleert?
Ik leg hem tegenwoordig bewust verder van mijn hoofd af wanneer ik ga slapen, ik blijf er namelijk van wakker en dat is niet de bedoeling
De Bulova Accutron hummmmt er aardig op los, moet je dus niet op je nachtkastje leggen.