Lukas vraagt advies over een horloge

Maar @lukas kan nog geen topic maken, dus doen wij dat even voor hem.

GO!

13 likes

Heb je een maximum prijs in gedachte @Lukas?
Zo te lezen zoek je een chronograaf met extra 24 uur klokje erbij.

Is dit iets?

3 likes

Hagley West heeft gehard mineraal glas, bovenstaande Casio saffier. Als mineraal glas krast is dat nauwelijks te herstellen, saffier krast vrijwel niet.

1 like

Hallo alle deelnemers van het horlogeforum.

Ik heb een vraag of mensen leuke ideeën hebben voor een horloge.

Dit jaar ga ik slagen, daarbij krijg ik van mijn ouders een horloge cadeau met een budget van ongeveer €150.

Ik ben op zoek naar een horloge voor dagelijks gebruik. In dit horloge wil ik naast een gewone wijzerplaat ook een klein uren klokje (noem je dat zo?), een datumwijzer en ik vind het ook wel leuk als er een stopwatch of zo op zit.

Daarnaast ben ik zelf niet echt van de enorme horloges met nog allerlei extra bulken eraan voor geen enkele reden. Die ik veel zie.

Daarbij heb ik onder anderen al wat gevonden van het merk hagley west, zoals je bij eerdere berichten kan zien.

Heb je een leuk idee wat ik mijn beschrijving past, dan zeg ik alvast bedankt voor je suggestie en hulp in mijn zoektocht.

5 likes

Qua chronograaf (dat is toch wat je wilt denk ik) zou ik voor een Casio Edifice of een Seiko of Citizen gaan. Bewezen kwaliteit.
En ga voor saffier glas als het even kan.

2 likes

Kijk @Lukas in ieder geval op deze website, daar geven ze 70 procent korting.
En dan heb je voor een leuk bedrag toch een duurder horloge:

1 like

Top, bedankt alvast. Ik ga er naar kijken.

Als iemand anders nog andere ideeën heeft, welkom.

Ps:(ik ben door deze communicatie al meteen geupgrade naar trustlevel 1):partying_face:

14 likes

We zijn benieuwd waar je uiteindelijk op uitkomt. En daarna ben je natuurlijk van harte welkom om hier rond te blijven hangen.

Waarschuwing: je kunt hier wel besmet raken met het horloge virus :microbe: en dat is tot nu toe niet te genezen gebleken :grin:

5 likes

Ik was er bijna. Gedurende lange tijd alleen een Apple Watch. En dan ga je toch weer loeren en kopen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Kijk ook eens naar festina :slight_smile: heel veel verschillende horloges.

2e hands is een tissot chrono ook nog best mogelijk :slight_smile: Of wil je persé nieuw?

3 likes

:+1:

Eerlijk gezegd had ik over tweedehands nog helemaal niet nagedacht.

Bedankt voor de surgestie

4 likes

Niets over te vinden op het forum. Ik zou er niet aan beginnen, lijkt me het zoveelste plakmerk.
Bovendien koop je via die website buiten de EU en dan moet je nog 25% extra aan douane kosten rekenen (invoerrechten en vooral BTW)

2 likes

En kijk dan vooral in het blauwe gedeelte hier. Koop bij voorkeur niet op Marktplaats, Vinted etc. als je weinig kennis van horloges hebt. Voordat je het weet koop je een nep model.

3 likes

Timex is ook leuk. Bijvoorbeeld:

4 likes

Voor een beginneling is het inderdaad gevaarlijk terrein.

Het helpt wel om je smaak verder te ontwikkelen en horloges uit te sluiten. Zo heb ik op vinted tissot, seiko en casio ingetoetst met een budget tot 150 euro en daar komt heel veel leuks tevoorschijn.
Meer dan 500 horloges om eerst eens rond te kijken wat er is.

2 likes

Ik ben zeer tevreden met mijn Dan Henry. Helaas momenteel weinig tweedehands te koop.

5 likes

Timex en Dan Henry zijn goede suggesties, maar een Seagull 1963 is ook een goede om de fascinatie voor mechanische horloges mee te prikkelen. Staan er vaak wel wat hier in het blauw of op marktplaats en anders binnen budget nieuwe op Ali. Let alleen wel op dat je koopt in een store met veel reviews, zelfs van een Chinees horloge maken ze goedkope namaak.

Kijk dan!

10 likes

Hoi Lukas, welkom hier! Een mooi, reeds gedragen horloge is een prima optie. Je koopt dan waarschijnlijk “meer horloge” voor je geld. Iets hergebruiken i.p.v. nieuw aanschaffen is natuurlijk altijd goed. Succes met je keuze.

4 likes

Welkom op HF Lukas. Kijk in elk geval op de website van Timex, daar staan momenteel 87 chronografen aangeboden:

Timex is een leuk merk in een vriendelijke prijsklasse. Geniet van je persoonlijke horloge reis en weet dat een gewaarschuwd mens voor twee telt. Het horloge virus waant hier immers rond, voor je het weet heb je vier Timexen net als ik :smile:

3 likes