Top, bedankt alvast. Ik ga er naar kijken.
Als iemand anders nog andere ideeën heeft, welkom.
Ps:(ik ben door deze communicatie al meteen geupgrade naar trustlevel 1)
Top, bedankt alvast. Ik ga er naar kijken.
Als iemand anders nog andere ideeën heeft, welkom.
Ps:(ik ben door deze communicatie al meteen geupgrade naar trustlevel 1)
We zijn benieuwd waar je uiteindelijk op uitkomt. En daarna ben je natuurlijk van harte welkom om hier rond te blijven hangen.
Waarschuwing: je kunt hier wel besmet raken met het horloge virus en dat is tot nu toe niet te genezen gebleken
Ik was er bijna. Gedurende lange tijd alleen een Apple Watch. En dan ga je toch weer loeren en kopen.
Kijk ook eens naar festina heel veel verschillende horloges.
2e hands is een tissot chrono ook nog best mogelijk Of wil je persé nieuw?
Eerlijk gezegd had ik over tweedehands nog helemaal niet nagedacht.
Bedankt voor de surgestie
Niets over te vinden op het forum. Ik zou er niet aan beginnen, lijkt me het zoveelste plakmerk.
Bovendien koop je via die website buiten de EU en dan moet je nog 25% extra aan douane kosten rekenen (invoerrechten en vooral BTW)
En kijk dan vooral in het blauwe gedeelte hier. Koop bij voorkeur niet op Marktplaats, Vinted etc. als je weinig kennis van horloges hebt. Voordat je het weet koop je een nep model.
Timex is ook leuk. Bijvoorbeeld:
Voor een beginneling is het inderdaad gevaarlijk terrein.
Het helpt wel om je smaak verder te ontwikkelen en horloges uit te sluiten. Zo heb ik op vinted tissot, seiko en casio ingetoetst met een budget tot 150 euro en daar komt heel veel leuks tevoorschijn.
Meer dan 500 horloges om eerst eens rond te kijken wat er is.
Timex en Dan Henry zijn goede suggesties, maar een Seagull 1963 is ook een goede om de fascinatie voor mechanische horloges mee te prikkelen. Staan er vaak wel wat hier in het blauw of op marktplaats en anders binnen budget nieuwe op Ali. Let alleen wel op dat je koopt in een store met veel reviews, zelfs van een Chinees horloge maken ze goedkope namaak.
Kijk dan!
Hoi Lukas, welkom hier! Een mooi, reeds gedragen horloge is een prima optie. Je koopt dan waarschijnlijk “meer horloge” voor je geld. Iets hergebruiken i.p.v. nieuw aanschaffen is natuurlijk altijd goed. Succes met je keuze.
Welkom op HF Lukas. Kijk in elk geval op de website van Timex, daar staan momenteel 87 chronografen aangeboden:
Timex is een leuk merk in een vriendelijke prijsklasse. Geniet van je persoonlijke horloge reis en weet dat een gewaarschuwd mens voor twee telt. Het horloge virus waant hier immers rond, voor je het weet heb je vier Timexen net als ik
+1 voor een Timex Marlin Chrono Tachy of Moonphase. Past mooi binnen je budget. Een bij aanschaf via bovengenoemde site ook nog 'ns 15% korting op je eerste aanschaf als je de nieuwsbrief in je mail duld.
Ik zou in dit budget wegblijven van webshop handelaren (edit, niet alle webshops maar ik bedoel webshops die hun eigen merk erdoor drukken). Je koopt daar doorgaans geen goed horloge, maar Chinese troep met een gigantische prijsopslag.
Onder de 200 euro is genoeg leuks te vinden! Citizen, Seiko en Casio bijvoorbeeld. Ik ben eind jaren 90 gestart met een Festina chronograaf op mijn 17e en dit horloge heb ik nog steeds. En draag het nog regelmatig!
Maar vlak een G-Shock ook niet uit. Zelf heb ik de B-2100 en dat is echt een ontzettend tof do-it-all horloge, zelfs met een wereldklok en atoomtijd via Bluetooth
De Seiko SBTR027 heb ik recent nieuw gekocht voor €125,- en die gaat binnenkort weer de verkoop in voor hetzelfde geld. En zo zijn hier meer forumleden die regelmatig een horloge kopen en weer verkopen. Dus dat kun je ook zeker in de smiezen houden. Vaak zijn het zeer nette horloges en met de doosjes en papieren erbij, merk je niet eens dat het officieel een tweedehandsje is.
Succes met zoeken!!
Klopt, is mij ook gebeurd!
Timex en G-shock +1
Relapse is a bitch.
Nee.
Nee.
Mijn advies is dat je een simpel horloge moet nemen wat lang mee kan gaan. Bij 150 Euro heb je tegenwoordig niet veel speelruimte, eerlijk gezegd, maar ik zou iets zonder toeters en bellen pakken wat je over 20 jaar nog steeds mooi vindt of gaat dragen.
Je krijgt exact één keer een horloge voor je diploma-uitreiking, en ik zou iets kopen wat simpel is, lang mee kan en redelijk in elkaar zit.
Voor onder 150 ballen kom ik onherroepelijk op een Casio uit.
Dit is misschien niet zo dynamisch als je zou willen, maar ik durf te bezweren dat deze het, mits onderhouden, lang vol gaat houden, en lang OK te dragen is. EFR-S108D-1AVUEF.
Dat geldt ook voor de A1000MA-7EF. Voordeel van de Edifice is dat hij saffier glas heeft. Dat is een grote pre. Ik zou eerder de Edifice nemen.
Kun je zelf 150 Euro bij leggen, als je een bijbaan hebt? Ik heb dat toen met mijn ouders gedaan toen ik ooit een computer kreeg. Ieder de helf inleggen, en dan beter iets kopen wat je lang gaat kunnen gebruiken, dan voor zeer weinig geld iets kopen wat het gewoon allemaal net niet is.
Je slaagt als het goed is maar één keer voor je middelbare school, en ik vrees dat 150 Euro in horlogeland zo weinig is dat je niet eens bij entry level Seiko of Orient binnen komt, laat staan Tissot en zo, en zelfs bij Citizen alleen shitters tegen gaat komen.
Dat landschap verandert echt heel erg radicaal als je je budget naar 300 op weet te krikken.
Die zijn niet voor 150 Euro te vinden, nieuw.
Watchunique zit door de voorraad heen, maar ook voor een Seagull 1963 betaal je nieuw minstens boven de 190 Euro. Helaas zijn de meeste voorradige modellen rond 300-400, zowel bij Seagull zelf als bij Poljot24.
Je kunt op Ali gaan shoppen, maar om iets van die site af te trekken voor je diploma-cadeau vind ik… tja, niet de meest lange-termijn-gedachte. Ik vertrouw een Chinese Chronograaf van de Ali niet genoeg om zomaar te zeggen dat ik dat als cadeau van m’n ouders ga kunnen koesteren.
Als je niet sentimenteel in elkaar steekt telt al het bovenstaande niet, en kun je welk wegwerp-object dan ook scoren, natuurlijk.
Onder de 150 ballen is het allemaal shizzle waarbij ik eerder zou zeggen dat je een Casio moet scoren.
De Marlin Moonphase monopusher chrono voor 150 heeft plexiglas, en is met 149,- Euro direct ook de goedkoopst acceptabele Timex.
Er gaat een wereld voor @Lukas open bij 250-300 Euro budget, ook bij Timex. En Orient.
229, bijvoorbeeld.
289,- bijvoorbeeld:
De Boldr Field Medic II is vokking bom-proof, heeft een all lume panda dial met de gewenste subdials, en draagt fijn wegens titanium. Ik bedoel, da’s een grote stap voorwaarts in specs en design.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Je ogen openhouden kan veel doen, want deze was vorige maand ineens €125,- en ligt normaal gesproken ook onder de 200,- werkelijke retail. Is een mooie maat met 39mm en een JDM model, dus leuker dan dat wat je bij Lucardi uit de vitrine kunt trekken.
De enige concessie is geen saffier maar hardlex in mijn ogen.