Ik zou in dit budget wegblijven van webshop handelaren (edit, niet alle webshops maar ik bedoel webshops die hun eigen merk erdoor drukken). Je koopt daar doorgaans geen goed horloge, maar Chinese troep met een gigantische prijsopslag.
Onder de 200 euro is genoeg leuks te vinden! Citizen, Seiko en Casio bijvoorbeeld. Ik ben eind jaren 90 gestart met een Festina chronograaf op mijn 17e en dit horloge heb ik nog steeds. En draag het nog regelmatig!
Maar vlak een G-Shock ook niet uit. Zelf heb ik de B-2100 en dat is echt een ontzettend tof do-it-all horloge, zelfs met een wereldklok en atoomtijd via Bluetooth
De Seiko SBTR027 heb ik recent nieuw gekocht voor €125,- en die gaat binnenkort weer de verkoop in voor hetzelfde geld. En zo zijn hier meer forumleden die regelmatig een horloge kopen en weer verkopen. Dus dat kun je ook zeker in de smiezen houden. Vaak zijn het zeer nette horloges en met de doosjes en papieren erbij, merk je niet eens dat het officieel een tweedehandsje is.
Mijn advies is dat je een simpel horloge moet nemen wat lang mee kan gaan. Bij 150 Euro heb je tegenwoordig niet veel speelruimte, eerlijk gezegd, maar ik zou iets zonder toeters en bellen pakken wat je over 20 jaar nog steeds mooi vindt of gaat dragen.
Je krijgt exact één keer een horloge voor je diploma-uitreiking, en ik zou iets kopen wat simpel is, lang mee kan en redelijk in elkaar zit.
Voor onder 150 ballen kom ik onherroepelijk op een Casio uit.
Dit is misschien niet zo dynamisch als je zou willen, maar ik durf te bezweren dat deze het, mits onderhouden, lang vol gaat houden, en lang OK te dragen is. EFR-S108D-1AVUEF.
Dat geldt ook voor de A1000MA-7EF. Voordeel van de Edifice is dat hij saffier glas heeft. Dat is een grote pre. Ik zou eerder de Edifice nemen.
Kun je zelf 150 Euro bij leggen, als je een bijbaan hebt? Ik heb dat toen met mijn ouders gedaan toen ik ooit een computer kreeg. Ieder de helf inleggen, en dan beter iets kopen wat je lang gaat kunnen gebruiken, dan voor zeer weinig geld iets kopen wat het gewoon allemaal net niet is.
Je slaagt als het goed is maar één keer voor je middelbare school, en ik vrees dat 150 Euro in horlogeland zo weinig is dat je niet eens bij entry level Seiko of Orient binnen komt, laat staan Tissot en zo, en zelfs bij Citizen alleen shitters tegen gaat komen.
Dat landschap verandert echt heel erg radicaal als je je budget naar 300 op weet te krikken.
Die zijn niet voor 150 Euro te vinden, nieuw.
Watchunique zit door de voorraad heen, maar ook voor een Seagull 1963 betaal je nieuw minstens boven de 190 Euro. Helaas zijn de meeste voorradige modellen rond 300-400, zowel bij Seagull zelf als bij Poljot24.
Je kunt op Ali gaan shoppen, maar om iets van die site af te trekken voor je diploma-cadeau vind ik… tja, niet de meest lange-termijn-gedachte. Ik vertrouw een Chinese Chronograaf van de Ali niet genoeg om zomaar te zeggen dat ik dat als cadeau van m’n ouders ga kunnen koesteren.
Als je niet sentimenteel in elkaar steekt telt al het bovenstaande niet, en kun je welk wegwerp-object dan ook scoren, natuurlijk.
Onder de 150 ballen is het allemaal shizzle waarbij ik eerder zou zeggen dat je een Casio moet scoren.
De Marlin Moonphase monopusher chrono voor 150 heeft plexiglas, en is met 149,- Euro direct ook de goedkoopst acceptabele Timex.
De Boldr Field Medic II is vokking bom-proof, heeft een all lume panda dial met de gewenste subdials, en draagt fijn wegens titanium. Ik bedoel, da’s een grote stap voorwaarts in specs en design.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Je ogen openhouden kan veel doen, want deze was vorige maand ineens €125,- en ligt normaal gesproken ook onder de 200,- werkelijke retail. Is een mooie maat met 39mm en een JDM model, dus leuker dan dat wat je bij Lucardi uit de vitrine kunt trekken.
De enige concessie is geen saffier maar hardlex in mijn ogen.
Probeer net als een aantal mensen hierboven zegt zelf nog iets bij te leggen zodat je richting €300 gaat en ga dan voor een Oriënt , mooi horloge en heel goede prijs kwaliteit verhouding en ze gaan lang mee
Daar heb je zeker een punt. Ik heb welgeteld 1 chronograaf omdat ik altijd al een chronograaf had willen hebben en eenmaal in bezit heb de functie welgeteld 3 keer gebruikt om even mee te spelen. Het verveelt dus snel.
Mee eens en hij is er in veel mooie kleuren. En deze is bij veel gelegenheden te dragen.
Dat kun je tenminste nog polijsten als je krasjes hebt maar ik zou toch voor saffier gaan.
Ik ben nog een tijdje bezig geweest met zoeken naar horloges en wat ik wil.
Ik heb het terugweten te werken naar 5 horloges, 1 is wat duurder maar wel mijn favoriet. Maar ik vind de anderen ook mooi en leuk. Ik heb ze hieronder in mijn ranking gezet.
Ik ben benieuwd wat jullie zouden zeggen als je onder deze moet kiezen.
Mijn enigste “probleem” is bij de timex is dat de prijs eigenlijk boven het budget ligt. Ongeveer €150.
Het is zelf mijn voorkeur maar ik moet ook mijn ouders er nog voor overtuigen, tips wat ik kan gebruiken waarom de timex beter is dan die andere horloges?
Ik zou bij casio kijken en G-shock als ik jou was, krijg je een goed horloge voor een goede prijs.
Velen hier zijn er geen fan van maar ik ben ook altijd tevreden geweest van festina
Ik ben weer geswitcht van keuze, ik heb nu op keuze 1 staan:
alleen is die op dit moment uitverkocht bij timex zelf. ik kan nergens vinden waar die wel beschikbaar is. weten jullie mogelijk een plek waar die nog wel te koop zou kunnen zijn?
Of is die nergens te koop als die bij timex ook niet te krijgen valt?