Hoi allen,
momenteel ben ik aan het twijfelen om een Lum-Tec m69 of een Magrette Regattare 11 of Magrette Leoncino Black aan te schaffen.
Hebben jullie ervaring met deze merken en kan je mij iets aanbevelen?
Thx,
Pieter
Hoi allen,
momenteel ben ik aan het twijfelen om een Lum-Tec m69 of een Magrette Regattare 11 of Magrette Leoncino Black aan te schaffen.
Hebben jullie ervaring met deze merken en kan je mij iets aanbevelen?
Thx,
Pieter
Heb zelf een Magrette Moana Pacific limited gehad.
Kwaliteit is gewoon erg goed.
Met Lum-Tec heb ik geen ervaringā¦
Ik heb zelf een Lum-Tec (tungsten variant) gehadā¦niet verkeerd. Moet ik wel bij vermelden dat nauwkeurigheid van het automatische uurwerk ver te zoeken wasā¦1 minuut per dag (!). Maar goedā¦had wellicht kunnen worden opgelost door te laten regulerenā¦
Lum-tec geen ervaring mee. Wel met Magrette. Heb er meerdere (gehad). Stuk voor stuk mooie degelijke horloges. Bovenal Stephan Trimbos geeft een top aftersales/ service. Persoonlijk vind ik dit de leukste zogenaamde microbrand die er is.
Heb een Magrette Regattare Chrono overgenomen van @Nightflyer en moet zeggen dat de kwaliteit mij nog steeds goed bevalt. Over Lum-tec kan ik niks zinnigs zeggen, heb er nooit ƩƩn gehad of zelfs irl gezien. Maar op basis van mijn ervaring zou ik de Magrette aanraden.
Bedankt voor jullie reacties!
Momenteel heb ik enkel 44 of 45 mm horloges, zit een 42 mm niet klein?
Het is de maat van lug to lug die imo belangrijk is, niet zozeer 44mm of 42mm doorsnede van een kast. Maar dat is mijn meningš
Daar heb je misschien wel een punt
Niet als je de band passend maaktā¦
de lumtec lijkt qua stijl (cushion case die Magrette veel gebruikt) wel wat op de Regattare
de Leoncino van Magrette is wat kleiner en subtieler, niet helemaal vergelijkbaar
maar ook een mooie klok (ik heb de witte als enige min-of-meer-dresser in mijn collectie)
De moana pacific is ook mooi, maar meer een echte duiker met bezel e.d. hier komt een nieuwe zwarte versie van
Persoonlijk vind ik de witte Leoncino precies ook wel iets gekleder dan de zwarte, maar die is helaas nergens meer verkrijgbaar
En een duiker met bezel heb ik al in mijn ācollectietjeā
Ik wil afstappen van de quartzhorloges en mij vooral richten op automaten en solarwatches. Voor mijn volgende aankoop ben ik ook op zoek naar een min of meer cushioncase, vandaar dat ik bij Magrette en Lumtec terecht kwam.
Andere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!
Wat bedoel je precies met āde band passend makenā?
Ik heb met beide merken geen ervaringen, maar wel over beide merken positieve dingen gelezen. Vooral over Magrette. Persoonlijk zou ik voor de Magrette gaan, die dial ziet er wat cleaner uit en hij draagt denk ik wat universeler.
Ik heb een heel stel Magrettes, ook weer een stel weer weggedaan, maar ze zijn van harte aan te bevelen
Ze hebben nu ook een iets kleiner model, de Waterman maar dat is weer een diver
Zoals vaker met cushion Cases zijn ze wel relatief groot
Ik zou ook de dual time bekijken, iets kleiner en oa in heel apart groen/pvd
Mijn favoriete zijn twee chronos (terwijl ik helemaal niet van chronos hou, eigenlijk), vooral die zwarte. Maar die zijn niet niet meer nieuw te krijgen
Voor een klok met een Miyota uurwerk zijn ze wel fors aan de prijs nieuw, als je je keuze gemaakt hebt zou ik zeker een gevraagd item op HF zetten
Bedankt voor je reactie Gnik! Ik wist niet dat je hier ook items kon aanvragen
Zelf ben ik ook niet meteen een chronoliefhebber, maar af en toe kan er mij toch wel eentje bekoren
Kan je eventueel nog andere merken ook aanbevelen die nog redelijk zijn van prijs voor een beginner in de wereld van de automatische horloges?
Een horloge dat al heel lang tot mijn verbeelding spreekt is trouwens een Glycine Airman, maar dat zal zeker nog niet voor meteen zijnā¦
Er staat een Magrette dual time met witte plaat in de verkoop hoek @LeenV . Heb hem zelf ook en gaat nooit meer weg
[URL=http://s774.photobucket.com/user/nightflyer73/media/Watches/BFE34293-F746-48EF-B03C-40BF63449BC8_1.jpg.html][/URL]
[URL=http://s774.photobucket.com/user/nightflyer73/media/E51A3349-E75C-4404-AFD1-A0EB0BCB9106.jpg.html][/URL]
Inkoppertje: Seiko!
Kijk op Monsterwatches voor alles wat daar te koop is, en het overgrote deel automaten.
En zeer betaalbaar en Monsterwatches is legendarisch in zijn service
Die is wel heel erg wit!
Ik vond dit al vrij licht
[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/horloges%20verzekering/21CACFAF-4FD3-4FD1-9207-81D71EDDB140_zps7eqzlkwq.jpg.html][/URL]
Deze zou ik nog wel willen, unieke kleurcombo
[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/7753173C-65DE-4DBC-ABF8-C0A96C675696_zpsn7v5tjtz.jpg.html][/URL]
Daar hebben ze idd precies wel een ruime Seikocollectie.
Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken.