Lum Tec

http://www.lum-tec.com/2009/m-tungsten-44mm.html

bovenstaande link nav opmerking in ander topic over luminiscerende wijzerplaten.
deze is inderdaad heel leuk, (nogmaals dank Forehand!!)
beetje geprijsd, maar zie de rest van de details in die website
deze link gaat naar 1 type maar je komt vanzelf verder
in dit topic wil ik graag horen, indien mogelijk, of mensen ervaringen hebben met dit merk en zien wat de meningen zijn.
er is veel van ze te koop, verschillende uurwerken.
ik zie ook hergebruikte automaten, niet duidelijk welk merk.
allerlei kasten en materialen.
tamelijk volledig aanbod wel.

mijn vragen zijn dus;
ervaringen
meningen
wat vinden jullie van prijsniveau
uurwerken- iemand bekend met merk dat er in zit?
enzoverder.
beetje eng wel want ik zie een nieuw spaarpotje aan de horizon opdoemen met een labeltje Lum Tec

Hm… ik vind ze wel wat hebben. Vooral de Tungsten kast. Doet me alleen wel beetje denken aan een Luminor kast. De prijs is wel fors, maar als ik zie wat voor aparts ze bij bijvoorbeeld de M25 doen, dan vind ik ergens die prijs ook wel begrijpelijk. Een paar honderdjes minder en ik zou ze wel overwegen.

Vooral hun lume klinkt interessant. Flinke gloed de hele nacht door. Wel lekker voor een nachtbraker als ondergetekende :stuck_out_tongue:

Vraag me alleen af wat ze onder hun levenslange afstelgarantie verstaan. Binnen COSC normen? En moet ik het klokje telkens naar de US of Slowakije opsturen? Kan ik voor dat geld net zo goed bij een horlogemaker laten doen… Enfin, zo een extra-tje klinkt wel goed.

Die ‘night shots’ zien er wel ‘lumineus’ uit, maar vooral bij die laatste, met witte wijzerplaat, zie je dat er met Photoshop is geklungeld. Duidelijk te zien aan de donkerder halo rondom de wijzers.