Lume en sluitertijd

Heeft die Russische chrono geen lume?

Heb je geen ‘‘bulb’’ functie? op die aremoerige camera van je? :smile:

1 like

Ja dat wel. Moet ik nog even uitzoeken hoe dat werkt. Even afstandsbediening regelen want als je dat handmatig ingedrukt houdt dan krijg je trillingen.

Ik kom net kijken in de foto hobby :upside_down_face:

die selecteren en dan de ontspanknop indrukken voor een minuut . zo blijft de shutter openstaan.

1 like

Haha ik was het er al aan het tussen tikken. Werkt alleen scherp met afstandsbediening.

Bulb komt na die 30 seconden als het goed is.

Yup. Zag hem.

Is wel ff klooien hoor haha

1 like

Mannen gebruiken geen remote…die kunnen dat knoppie gewoon een uur ingedrukt houwe! :innocent:

Zonder trillen? Zelfs op jouw leeftijd? :wink:

Ik gebruik Nikon en tripod niks trillen :smile:

Kom ik aanzetten… geen lume op de seconde wijzer, en een sluiter van maar 10 seconden.
But I got something different, tritium EN ‘gewone’ lume.

1 like

Denk je wel aan je belichting?..

Belichting zijnde ISO waarde? niet aan gedacht :sweat_smile:. Ik zit ook alleen maar met mn telefoon wat te kloten haha.

Geen chrono , wel russisch.
Eerste poging, 60sec sluitertijd, geimproviseerd statief bestaande uit 2 pakjes tomaten frito(van de jumbo voor de geinteresserden).
Heb het idee dat niet helemaal wiebel vrij is :thinking: :laughing:

Poging 2: Belichting iets aangepast.

11 likes

Was eigenlijk voor Ide bedoeld.

Hogere Iso betekend gevoeliger sensor dus meer lichtopvang ,maar ook meer ruis in de foto.
Hogere aparture (= lager cijfer) betekend dat de lens meer licht binnen krijgt,maar is meestal op een smartfoon niet in te stellen.

oh jawel haha. Gevonden en geprobeerd, echter zoals je al zegt is de hoeveelheid ruis erg hoog, denk toch een gevalletje te kleine sensor voor de taak.

Ook maar eens een poging dan.
Let op de grote en kleine minuutwijzer.

Ja Ide in Bulbmode 60 seconden met de hand (remote werkt niet in bulbmode :innocent:)

1 like

Idd … ice cold beauty <3

1 like