Nou ja ,de lume komt er goed uit.
Een beetje leuke gebruikte dslr camera kost tegenwoordig een paar tientjes en daar kan je hele leuke dingen mee.
You pay for all long day?
Maar dan moet je de mode dial wel van het groene vierkantje af durven draaien. Ik zou ze de kost niet willen geven, de ‘fotografen’ die ik tegenkom met een 5D mark IV die vastgeroest zit op de volautomatische stand…
Shoot M and M only
Ik ben ermee begonnen en doe niet anders meer.
Dan moet je die gasten een D500 geven …Die heeft helemaal geen automode.
Zeker sinds camera’s automatische ISO hebben.
Ik pas het licht altijd aan mijn laagste Iso aan (100). pas als het moeilijk wordt stel ik zelf iso in (de lichtmeter in een D7000 is niet heel intelligent)
Ik gebruik de laatste tijd ook geen autofocus lens maar een ouwe verbouwde Sigma 90mm 2.8 macro manual focus.
Aspesjellpraaisforjoemaaijfrent!
Cool. Die stap durf ik nog niet helemaal te maken. Uiteraard gebruik ik manual focus voor bv starscapes, nachtelijke landschappen enzo (m’n Samyang heeft ook geen AF) maar voor dagelijkse dingen merk ik toch wel dat ik nog erg verknocht ben aan zelf niet te hoeven scherpstellen. Het is wel iets waarmee ik nog ooit wil oefenen.
Reverse mounted en op zo’n balg of zo?
Lekker ding die pam 241 …
PAM 241 ,
Heb hem niet meer.
Oh damn ze lijken op elkaar.
Boef
Ik dacht dat 40mm modellen (pam 049 op staal) wel een beetje te doen waren qua prijs maar dat valt vies tegen zeg.
Sluitspier tijd… Ben eff drukkie doen.
Ben ik weer 2e Foto is echt super
De mounting was voor een Minolta en die is verbouwd voor de Nikon ( kan ongedaan gemaakt worden)
Dit is een soort adapter,maar dan wel zo gebouwd dat ik ook op langere afstand (niet oneindig) iets aan heb tot een meter.
Perfect voor macro en product foto’s
Als je handmatig de knop ingedrukt houdt heb je evengoed wat trillingen lees ik overal