Lume & lampjes

We zijn als WIS natuurlijk ( bijna ) allemaal een beetje koekoek…,
dus spelen we ook met lampjes … Welke lampjes hebben jullie, en welke zijn volgens jou de beste, UV / halogeen / fotoflitsers ?

grt. Gerard

Ik heb onlangs bij ikea een paar spaarlamp spots gekocht
en die werken ook super, het duurt alleen een paar minuten
voordat ze op volle sterkte zijn.

Dit is mijn UV lampje, past in het muntvakje van je portemonnee en kostte geloof ik twee euro, mijn horloges lichten daarmee op als een kerstboom…

Xenon van de auto werkt ook erg goed!

Waar gaat dit over???

:smiley:

Maglite 4D met 3 watt LED module. Krijgt elke lume aan de praat!

Voor een paar euro op ebay maar onmisbaar. UV ledjes. Een paar seconden en je lume knalt eruit.

Nog even geen eigen plaatje, maar toen ik veel met duiken bezig was heb ik deze Greenforce GII lamp gekocht. 35watt 12 volt halogeen :slight_smile: Flinke bak licht!

Ik gebruik hiervoor vaak de led flitser in mijn mobiel, doet het ook prima.

Links is mijn oude TK10 en rechs mijn nieuwe Intercore P20UV
De Fenix TK10 heeft een felle 220 lume en de P20UV heeft eemln max van 800(!!) Lume. Kleine straatlantaarn dus :smile:

De intercore heeft dus UV. Leuk speelgoed.

Die gewone lichtjes zijn leuk voor in het bos maar voor lume shots heb je veel meer aan UV licht.

Nadeel is dat de lume die door UV wordt opgeladen wel sneller weer verdwijnt dan van ‘gewoon’ zonlicht…

Althans, dat zijn mijn ervaringen

Dat zou niet moeten mogen, UV licht heeft zwaardere deeltjes
die beuken de elektronen veel harder dan gewoon licht,
vergelijk het met golfballen of pingpong balletjes die je tegen een ruit gooit.

Heeft iemand aanraders voor een klein, goedkoop UV lampje?

Je hebt van die vage winkels waar ze geluksmunten wierrook pasfoto’s sleutelhangers e.d. verkopen,
daar hebben ze ook vaak UV money checkers ( sleutelhangers )
zoek daar eens tussen. daar heb ik mijn UV ook vandaan.

Waar is het bijbehorende sniper rifle?

Wordt aan gewerkt, alleen de douane doet zo moeilijk :wink:

Haha ik weet precies zo’n winkel te zitten met deze artikelen :smiley: Ik draag alleen vintage dus de lume is vaak al uitgewerkt of flink verzwakt. Geen nut voor een lampje dus.
De meest vage winkel die ik ken verkoopt trouwens tropische vissen, zonnewering en broodjes kroket, maar dat terzijde…

Ik heb me er toen kort in verdiept en kwam een artikeltje tegen waar het in werd uitgelegd dat het wel degelijk klopt dat je lume eerder weer uitdooft. Als ik het artikel kan vinden zal ik hem posten…

1 like