Lume pip Omega Seamaster Planet Ocean

Goedenavond allemaal,

Ik heb al een tijdje mijn oog laten vallen op een Omega Seamaster Planet Ocean (1e gen) 2201.50.00. Nu valt het mij op dat ik soms modellen tegen kom waarbij de lume pip op de bezel precies in het midden zit, en bij andere exemplaren dan weer een stuk lager. Kan iemand mij hier meer over vertellen? Alvast bedankt!

1 like

Kan het zijn dat er een verschil zit tussen de orignele bezel inserts en replacement bezel inserts die soms zijn gebruikt bij Omega servicing? Dit zou een verandering van pip plaats kunnen verklaren.

1 like

Raar; foto?

1 like

Die kan je toch gewoon weer recht in positie draaien?

1 like

Omega vervangt de inleg al zeker zo’n 15 jaar niet meer ( misschien nog langer geleden dat ze die inleg niet meer leveren). De complete bezel wordt vervangen

4 likes

TS heeft het over dit verschil

9 likes

Oh :smile: ik zou t niet weten net iets anders inderdaad.

1 like

Juist, dit bedoel ik inderdaad. :wink:

Even Omega contacten?

1 like

Die linkse is zoals het origineel hoort, zit die mooi in het midden van de driehoek.
Die rechtse foto lijkt mij niet origineel, is helemaal uit verhouding, er hoort boven de driekhoek ook nog wat ruimte te zitten, en de lume kleur is wit.

Zoals André al zei worden de insert niet los vervangen bij Omega alleen de complete bezel.
Dit is de foto van de originele bezel zoals die in het Omega systeem staat

8 likes

Goed idee, zou ik nog kunnen proberen. Dacht vraag het eerst hier op het forum

Die linker lijkt mij ook origineel. Ik zie op c24 wel meerdere exemplaren met de lumepip en driehoek zoals de rechter foto. Het is niet dat het maar bij 1 exemplaar voorkomt.

Denk niet dat je daar antwoord van krijgt waarom dat evt is.

Gewoon voor een exemplaar gaan die goed gecentreerd is.

2 likes

Pip placement is voor mij altijd een manier om te checken of het een orgineel onderdeel is, pip hoort in het midden te staan en de driehoek moet aan de onder (in ieder geval “heel” puntje)- én bovenkant nog ruimte hebben. Same voor bijv. 300m of nieuwe PO’s. Zie eigen foto, betreft een bezel waarvan ik weet dat die rechtstreeks van Omega komt.

4 likes

Hebben al die andere exemplaren dan een aftermarket bezel?

:point_down:

fyi @Floris155 is een Omega gecertificeerde horlogemaker

4 likes

Ahh, good to know :sweat_smile:. Bedankt voor jullie hulp!

Daar ga ik nu zeker voor, bedankt allen!