Lume rot erg op Rolex DJ 1603?

Ik ben voornemens om een Datejust te kopen. Liefst een met piepan dial. Een ref 1603. Nu heb ik er al verschillende voorbij zien komen, maar gezien de leeftijd mankeren ze bijna allemaal iets. Te veel gepolijst, verkeerde band en ga zo maar door. Momenteel heb ik er een op het oog met wat zwarte plekken op de minuten wijzer lume. In hoeverre is dit ernstig? Wordt dit erger? Komt dit vaak voor?

Op zich vind ik het niet zo erg als het zo blijft. Verder is dit wel een mooi exemplaar. Hoor het graag van jullie.

Foto:

1 like

Ziet er vrij normaal uit. Beetje patina geeft er swung aan! Check verder: https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=680212
Mooie klok? Welk jaar? Geboortejaar?

1 like

rot =/= geen patina

Is inderdaad wel heel vaak een issue op vintage DJ’s de lume. Of dat ernsig is moet je bij jezelf nagaan. Ik heb ze met veel erger gezien.

1 like

Thanks. Jaar weet ik nog niet. 1603 met bijbehorende jubilee zonder al te veel stretch. Case is ook nog scherp

Ik vind het niet erg als het zo blijft, maar is dat ook zo? Kan dit ook gefixeerd worden door een horlogemaker?

Rot? Vocht?

Niet zo moeilijk om een nettere 1603 te vinden toch? Dingen staan overal in overvloed te koop. Hier, MP, Chrono en alle handelaren in NL.

Dat klopt, maar 100% in orde is er bijna geen een. Degene die er top uitzien hebben vaak ook service wijzers en wijzerplaten. Het is dus kiezen waar ik de meeste waarde aan hecht. En in geval van aanschaf van een Rolex vind ik Buy the seller superbelangrijk.

Peter van Metropolis ff contacten. Ik heb mijn 1603 ook van hem: geen stretch, d+p uit 1976, niet gepolijst & alles origineel.

Ok, thanks.