Lume?

Help, help, help…

Na dagen speuren op HF, uhrforum, Facebook groepen en marktplaats, heb ik binnen wat ik wilde hebben.

Titanium, niet te groot, eco drive en diepblauw, precies wat ik voor ogen heb als ideaal vakantieklokje.

Maar… de lume is citizen blauw, zoals wel meer, maar de lume puntjes zijn dermate klein dat ze na 10 minuten eigenlijk al niet meer zichtbaar zijn. De wijzers zijn goed verlicht en blijven lang zichtbaar. Ik erger me echter aan de (te) magere lume op het klokje.

Nu had ik gehoopt en gedacht te zien dat er meerdere grote indexes verlicht zouden zijn, maar deze blijken alleen maar wit te zijn en niet lumed.

Wat te doen, weten jullie of het mogelijk is om wat extra delen te laten lumen op een manier dat het er netjes uitziet?

Of moet ik mijn verlies (alweer) nemen en toch echt kijken naar een ander klokje?

Thanks Guys :+1:

“What has been seen cannot be unseen…”

Een beetje sorry voor bovenstaande quote. Maar als lume liefhebber snap ik heel goed de frustratie. Hopelijk kan het bijgelumed worden, anders zal je toch weer naar een ander uitkijken denk ik.

1 like

Ik heb op diverse fora wel aardige relume-jobs gezien. Er is hoop. :slight_smile:

Je moet eerst de goede kleur hebben om zo veel mogelijk met de wijzers te matchen.
En dat in de hoogste intensiteit.
inlezen: https://www.keepthetime.com/blog/super-luminova/

Op ebay wordt wel eea aangeboden, maar je moet zelf even onderzoek doen welke leverancier levert wat hij belooft.

En dan moet je iemand hebben met relume-skills. Er zijn er vast wel wat, zelfs op ons forum. Ik weet niet hoe je horloge er uit ziet, en of je de dots groter kunt maken, maar als het design dat niet toestaat kun je de cijfers lumen. En dat is wel te doen, maar het vergt echt nog meer vaardigheid om dat netjes te doen.

1 like

Foto’s? Prijsklasse?

Lume is niet altijd zaligmakend en ook niet eeuwigdurend…

Super luminova kan je kopen via RCTritec. Het kost niet niks en je moet rekenen op ongeveer 120 euro per 1 gram van het spul in een gradatie A (gradaties zijn er in normal/A/X1)

Lume aanbrengen is een lastige klus. Vooral de juiste meng verhouding kost veel tijd en ervaring.

1 like

Het beste is dit te laten doen door iemand met de juiste spullen.
Vroeger kende ik er twee uit Duitsland. Of die er nog zijn cq dit nog doen weet ik niet. De kosten waren toen 75 tot 100 Euro.
Als je wilt kan ik de email adressen nog wel opzoeken.

1 like

Ik weet niet of dit mag maar Uwe Regelmann sweetwatches@gmx.de was een aantal jaren geleden echt goed.

1 like

De enige aan wie ik dit werk uitbesteed heb:

In het verleden was ik een fervent airbrusher. Kleine details waren ‘mijn ding’, maar relumen is een vak apart. Niet zelf gaan klooien: broddelwerk is zeer lastig te herstellen.

1 like