Welk nieuw horloge heeft een uitzonderlijk lang lume en blijft dus langst afleesbaar (prijskaartje even buiten beschouwing gelaten en een redelijke tijd blootgesteld aan normale lichtcondities inbegrepen)? Zijn er daarover vergelijkende tabellen of statistieken ?Of moeten we ervaringsdeskundigen op dit
forum aanspreken?
Seiko duikers hebben een heel behoorlijke lume.
Als je nog verder wil heeft Ball van die buisjes met gemalen Tinkerbell als indexen.
Ben even op de Ball-site gaan kijken .Micro gas tubes blijkbaar. Jouw opmerking was wel meer fun.
Dank
Je zou hier eens kunnen kijken. Seiko gebruikt dit trouwens niet. Die gebruikt LumiBrite. Daarnaast zijn er ook horloges die gebruik maken van Tritium, die hoeven niet “opgeladen” te worden door licht. Even rond Googlen lijkt mij het beste antwoord. Er zijn zo veel verschillende “lume”.
San Martin barst ook van de lume en lang ook.
Zelos weet er ook goed mee om te gaan.
Verder is onderstaande tabel redelijk accuraat wat SuperLuminova betreft
Allereerst dank voor de verwijzing naar wat een veelbelovend artikel schijnt te worden .Ga er even wat tijd voor uittrekken.
Wat de gebruikte lumematerialen aangaat heb ik geen voor of afkeur
Het gaat me om de lengte van de afleestijd .Voornamelijk door mijn aanschaf van iets oudere stukken (prijsdrukkend ) heb ik geen enkel uurwerk dat de morgen haalt.
Ik ken geen betere lume dan die op een Seiko Marinemaster 300
Mijn SNZG15 heeft echt een belachelijk goede lume, na een normaal zonnige dag de hele nacht afleesbaar…
Tritium buisjes
dit klokje met lume geeft zelf licht tijdens de dag. (werkt wel enkel op 115v 400hz, dat is een serious batterijtje)
Hahaha