Luminova vs Chromalight

Vandaag typisch een dagje niksdoen, dus ik heb me aan een “experimentje” gewaagd, de uitkomst verwachtte ik al, maar ik wil het toch even laten zien.
Ik heb 2 horloges genomen, de Camel Trophy en de Rolex Submariner.
De laatste heeft Chromalight volgens Rolex, nu komt het interessante, als het donker wordt, dan hoort het volgens Rolex blauw op te lichten, in het echt gloeit het (bij mijn Sub) turquoise op.
Zodra je dit op de foto probeert te zetten, is het juist weer heel blauw, typisch staaltje gezichtsbedrog dus.
Er zijn enkele gevallen bekend van Rolex dat de eerste lichting 116610 (met een G-serienummer onder andere), nog voorzien is van een (wat mij lijkt op een) mix van luminova en chromalight.
Raar, maar ik heb 2 foto’s genomen, de ene met de zeer goede (kuch!) camera van mijn telefoon en de andere met een digitale camera (flits uitgezet).

Dit is het resultaat hoe groen blauw kan worden, genomen door een digitale camera:

En hier van een GSM, hier lijkt het imo meer turquoise:

De laatste lijkt het alsof ik geen lume zie:P

Laatste foto was bijna niet te nemen, mijn gsm zou anders alleen maar zwart bevatten, ik wil wel eens kijken of ik iemand bereid kan vinden met een spiegelreflex die een avondje wil stoeien. :slight_smile:

Mijn beste,

Een Kleurrijke hobby, die horloges!!
Dank voor het delen.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ricosub Schreef:

De laatste lijkt het alsof ik geen lume zie:P

(:smiley:
+1