Heb mijn oog laten vallen op bovengenoemde horloge.
Uit de navy seal serie en dit is een volledig metalen duiker, ook de band.
Ze zouden zeer robuust zijn (beats g-shock all the time).
Ook vindt ik ze zeer goed afgewerkt.
Deze horlogee ziet er niet goedkoop uit en dat is ze eeigenlijk ook niet.
Is min of meer de top uit hun gamma denk ik.
Wie heeft er voor mij extra info en/of ervaring mee?
Dank.
Schol!
Vinrouge.
Beste,
Het is m.i. een horloge waarvan Luminox hoopt, dat 't door Navy Seals (NS) gedragen wordt. Alleen dragen NS deze horloges niet. Luminox drukt er wel een NS stempel achterop, en verkopen dit horloge extra duur. “Beats G-shock all the time” vind ik een gewaagde uitspraak, want een (digitale) G-shock mist een hoop mechanische onderdeeltjes, die een analoog quartz horloge kwetsbaar maken.
Navy seals dragen voor 70 % g-shocks.
Ik ken door de sport nogal wat Amerikaanse militairen vandaar.
Maar ook zij vinden de luminoxen gewééldige horloges, of is dit hun amerikaans chauvinisme ?
Ik ga morgen wss een prg-250 ophalen en deze heeft zowat alles erop en eraan.
Dat heb ik echt wel nodig om volgende maand twee keer tien kilometer in een bos te gaan wandelen. Of is het mss gewoon omdat ik het wil hébben? :-):-)
Nu ga ik met deze luminox ook niet 200 meter diep gaan hoor, daarvoor heb ik dan weer twee 300m. titanium citizens en een jv0051-61e, ook titanium en met meer geheugen dan ik ooit gehad heb.(bovenop enkele andere duikers) Of was het mss voor het hébben ervan ?
Maar on topic dan maar, zijn deze luminoxen wat ?
Of zijn ze wel mooi maar gewoon te duur ?
Op het wereldwijde web lees je veel verschillende dingen.
De een zou ze nooit meer af doen, de andere voelt zich miskocht.
Ziet er m.i. uit als vrij alledaagse klokken die wat opgeleukt worden met de term Seal.
Ik zou overigens maar uitkijken met de vin rouge
Ik drink geen druppel. Nooit.
Die bijnaam is van een “vorig” leven toen ik een beetje kenner was en al eens wijnadvies gaf.
Maar zoals gezegd 0,0000 promille voor mij.
Denk dat ik maar niet ga kopen dan.
Ervaringen zijn uiteenlopend en reacties niet erg positief.
Misschien is een SBS diver wat?
Hij komt wel z.g.n. in originele verpakking en met papieren voor 150 euro incl. Transport.
Daarvoor kan je je geen bult vallen natuurlijk.
Maar mss koop ik voor dat geld iets beter ?
Deze heeft een blauwe wijzerplaat, zwart hoeft ik even niet, daar heb ik er ruim genoeg van. Misschien eens uitkijken naar een ander type.
Mooie piloot, maar die keuze vindt ik moeilijk, ze zijn soms zo druk op de plaat.
Of een military, of of of…
Ben binnen de budgetvriendelijke horloges gebleven en een beetje citizenfan aan het worden.
Weet je, bij twijfel niet doen.