Luna Dude

Weten jullie toevallig of de Meranom onderdelen hierop passen?

De wijzerplaat van de Meranom luna dude heeft een datumvenster, dit uurwerk heeft geen datum functie. Je zult op zoek moeten naar een 2426.02 uurwerk.

Deze bv

Volgens mij las ik ergens in dit topic, dat iemand ging proberen een datumfunctie te plaatsen op dit uurwerk Ik weet niet meer wie en ook niet of dat gelukt is

1 like

Toch doorgezet en @vouwfietser heeft hem prachtig in elkaar gezet :+1::+1: Ole zou trots (moeten) zijn :joy:

afbeelding

12 likes

ik ben net klaar met de mod op basis vd 2426.12 , het is mogelijk om datum onderdelen van een donor te gebruiken. Het rotte is dat je zelf de pivot moet plaatsen wat echt een k#t klein ding is. Ook past de minuten hand niet zonder te modden dit omdat ie te ruim is voor de pinion.

2 likes

Top! Toch nog een bezel weten te sjeffen?
Plaatje hoor !

1 like

Ja het is echt wel een heel leuk ding en de onderdelen zijn dus ook gewoon goed.

Had nog een stalen band :sunglasses:

@vouwfietser nogmaals dank voor het keurig geleverde werk!

15 likes

Mooie kwaliteit onderdelen, het ontwerp is perfect in balans. Zwarte datum is absoluut noodzakelijk, anders stoort het enorm.
En het cirkelvormige profiel in de wijzerplaat maakt het helemaal spacy.

3 likes

Grrrrr da’s het enige onderdeel dat ik dus niet heb weten te sjeffen :frowning:
Nu overal enorm uitverkocht… dus zal nog even geduld moeten hebben ben ik bang.

Houdt er wel rekening mee dat op dit model je haast vast zit aan de stalen band gezien deze kast niet voorzien is van lugs met pushpins.
Ik heb deze zelf ook besteld en inmiddels binnen en vind dat prima (vind deze kast mooier dan de initieel bedoelde kast van de luna dude).

Nog een lume shot.

22 likes

Deze zal per saldo veel populairder worden dan de dure versie van Ole Dokka heb ik zomaar een voorgevoel van.

Deze is er vrij eenvoudig op te knutselen, zou ik ook zeker doen gezien de kwaliteit van de standaard band. Die is namelijk echt onder de maat, kijk maar eens aan de gevouwen endlinks bij de kast.

3 likes

Godsamme wat is het ook een knappert

Rest mij 1 vraag hoe dan ?
Ik heb hem nu liggen en moet zeggen dat het niet de aller slechtste band ooit is, maar ben het met je eens dat het wel fijn / handig zou zijn om er een andere band op te zetten, maar nogmaals ik heb geen idee hoe.

Er bestaat een Chinese band van redelijk goede kwaliteit met een iets smallere middenschakel.
Dan haal je de bandaanzet weg met een dremel en vijl je de band precies op maat.
Niet het horloge maar de band vijlen natuurlijk.
Had ik op mijn Vostok is helaas gestolen bij inbraak dus foto is niet mogelijk.

1 like

Grrrr … ik deel je pijn (ooit al mijn 007 swatches uit mijn huis gejat :face_with_symbols_over_mouth: )
Kun je wellicht nog terugvinden in je bestel geschiedenis welke band dit is / was ?

Heeel oud topic

1 like

Met plaatje erbij :smiley:

https://www.watchuseek.com/threads/diy-a-solid-link-bracelet-for-the-960-neptune-case.933059/

1 like

@vouwfietser & @sq100
U bent GE-WEL-DIG ! ik ga meteen zoeken naar die band maar damn da’s echt HEULE goeie info !

Topics zijn al wel flink oud dus hoop dat ik die band nog ga vinden.

Mijn onderdelen zijn foetsie. 8 januari de inklaringskosten betaald en heb nog steeds niets binnen. Vorige week naar PostNL gebeld. Die zouden een onderzoek starten en ik zou meteen een bevestigingsmail ontvangen. Uiteraard een week later nog niets ontvangen…. Ben bang dat ik alles opnieuw moet bestellen. :sob:

Same here. Nog niets mogen ontvangen na betaling van de inklaringskosten.

Ik hou hoop. Ik ga er vanuit dat het probleem bij de douane ligt en het pakje plotseling wordt geleverd.

1 like