Goedendag,
Een tijd geleden heb ik het Omega horloge van mijn vader laten restaureren door Omega. Aan zich is dat goed gelukt, het loopt weer etc. maar helaas was er geen bezel/lunette meer beschikbaar bij Omega. Deze ziet er helaas wel slecht uit en de tekst is eraf (mijn vader heeft dat horloge jaren dag in/dag uit met alles gedragen).
Ik heb geen idee wat voor type horloge dat het is, gezien de draaibare bezel lijkt het mij een vroeg type Seamaster. Heb wel een service warranty card gekregen waar het serienummer op staat maar er wordt nergens met 1 woord gerept over het type horloge. Als ik dat serienummer opzoek zou het horloge uit 1969 zijn en dat klopt perfect met wanneer hij het ongeveer gekregen heeft. Ik heb heel het internet afgezocht maar ik kan nergens dit exacte horloge vinden.
De vraag is nu of iemand weet waar/hoe ik een fatsoenlijke werkende lunette/bezel voor dit horloge kan bemachtigen met opdruk? Liefst origineel, maar hoeft niet. Ik kan immers de oude bezel gewoon bewaren en evt. terugzetten. De diameter van het glas is ongeveer 29mm en van de bezel zelf 36mm. Indien noodzakelijk kan ik dat exact nameten met een schuifmaat uiteraard.
Hieronder een aantal foto’s. Normaals de bezel draait rond als op een Seamaster (maar “klikt” niet meer, dat lijkt ook niet meer werkend)
Een originele band zou ook een mooie toevoeging zijn maar geen must (lug afstand is 18mm).
Alvast mijn dank,
Nick.