Lunette zit vast! Help!

imageIk heb een Breitling Pluton.
De lunette zit vast.

Weet iemand hoe ik dit weer goed krijg?

Kwartiertje in lauw water met een beetje afwasmiddel wil nog wel eens helpen?

Serieus ? Die dingen zijn goed waterdicht?

Normaal gesproken wel toch, of is het een oudje en weet je niet wanneer hij voor het laatst is getest?

Ik zou het er niet op gokken. Het beste is de bezel afnemen maar vaak helpt het al als je wat WD40 rondom spuit.

Breiting staat met de oudere modellen niet bekend als erg waterdicht… Zou idd voorzichtig zijn met water :innocent:

Tandenborstel, wel een zachte😎, beetje dreft en rustig tussen bezel en kast in poetsen.
Met warm water.

Maar het kan niet iets mechanisch zijn?

Zou kunnen, maar als je het 1 niet uitsluit (opgehoopt vuil) weet je ook niet of het mechanisch is.

Ik heb ook wel eens een vaste bezel gehad, even poetsen en draaide weer als een zonnetje.

WD40 en rubber pakkingen. Daar zijn de meningen over verdeeld. WD40 is gebaseerd op petroleum. Ik zou het niet riskeren.

2 likes

Bezel er af halen en vuil verwijderen. Daarna pakking weer goed invetten (niet met wd40 :wink:)

Wat zou er aan die bezel mechanisch zijn?

Deze bezels worden op hun plek gehouden door een dikke rubber pakking. Afnemen is met de juiste tool vrij eenvoudig. Oorzaak is vrijwel zeker vuil (je hebt geen idee… :mask::sweat_smile:) , maar kan ook een afgebroken lipje van de ratel-ring zijn, dat op een ongelukkige manier de zaak blokkeert. Of hoe noem je dat eigenlijk… :wink: Zo’n ding:

s-l225

Ik zou zeker niet vertrouwen op de waterdichtheid. Heb zelf een paar van deze types onder handen gehad, een paar maanden terug. Pusher-pakkingen ontbreken soms gewoon.

2 likes