Lusina van een Duits Generaal-Majoor uit WWII

Dat of de kogel, zo ging t eraan toe… Bizarre tijden

Hij heeft in WW1 aan de Somme en Verdun gevochten,bij WW2 zag ik oa Kursk staan.
Deze man was zeker geen salonridder wat dat betreft en in krijgsgevangenschap niet verdacht/veroordeeld voor oorlogsmisdaden.
Gewoon een beroepsmilitair die dit horloge waarschijnlijk thuis ik een kastje had liggen omdat het niet zijn ding was.

3 likes

Mooi horloge met een ‘interessant’ verhaal…
Of deze destijds veel draagtijd gekregen heeft betwijfel ik.

1 like

zonder helemaal in te gaan op de geschiedenis, daar is een hoop over te zeggen, is het een interessant horloge! Maar, nou ja., wat moet je er mee? Het is toch niet mooi? Je gaat daar toch niet in het. echt mee lopen?

Moet iedereen ook zelf weten hoor, maar kijk zelf ook altijd wel even ga ik het dan ook dragen…

Denk het wel. Nul opmerkingen over enige vervolging na WW2

1 like

Het zou mooi zijn mocht zoiets in een museum terecht komen, maar zal hoogstwaarschijnlijk naar een privé verzameling gaan. Ik dacht gelezen te hebben dat er al boven 10K voor geboden is.

1 like

Met solliciteren maar even thuislaten…

1 like

haha ja inderdaad!

nu kom ik weinig mensen tegen met bijzondere horloges (hoef niet perse duur te zijn overigens). Maar als ik het zie begin ik er wel over en heb ik soms een heel leuk praatje.

maar in dit geval zou ik het risico even vermijden haha

1 like

Mooi stuk geschiedenis! Hier een grote fan van WOII militaire horloges😬

1 like

Hear hear hear. :+1:
We are not so far from the … next.

Interessant stuk, ben wel benieuwd wat zoiets op moet brengen

Ieder geval geen horloge om tijdens een familie dinertje te zeggen, kijk eens wat een mooi deksel dit horloge heeft.

Vele reacties hierboven.

Maar niemand die vraagt naar welk uurwerk in deze Lusina steekt :thinking:

Wat gaaf zeg… ik zou zoiets maar wat graag in bezit willen hebben.
Niet perse Duits, wel WW2 militair horloge.