Lusje om zenith bandje vervangen?

Ik heb met veel plezier al jaren een Zenith El Primero. Het horloge is nog keurig en het bandje is nog top, op één punt na: een van de twee lusjes waar je het uiteinde van het bandje door steekt is kapot. Helaas is dit degene die ‘ingenaaid’ zit.

Iemand enige tip om dit te vervangen? Of zal ik een compleet nieuw bandje moeten bestellen? (mocht dit laatste nodig zijn, heeft iemand tips waar?)

Ik zou gewoon een nieuw bandje bestellen, Combat straps in Canada is een aanrader.

1 like

Als de rest nog ok ik kan je ook twee nieuwe keepers erop laten zetten.
Geen idee of de mannen er zin in hebben, maar je kan aankloppen bij @ko-banden of @slls.

1 like

@YY77 wat kost zo’n bandje? Ik wil per se mijn folding clasp houden.

Deze kostte 220 ex btw (struisvogel), maar het hangt van het materiaal af en of je speciale wensen hebt zoals padding, stiksels, enz.

Hij maakt ze obv specificaties voor een OEM sluiting dus is geen probleem.

Ze hebben mooi spul inderdaad! Bij jou vind ik persoonlijk dat verschil tussen patroon links en rechts minder, maar smaken verschillen, het ziet er wel hoogwaardig uit!

Het originele bandje heeft wel een beetje liefde en voeding nodig. Het leer ziet er gortdroog uit

1 like

Eerlijk, ik wist niet dat dat moest. Hoe kan ik dat verstandig doen? (De binnenkant van dit bandje heeft een rubber coating)

Ik vind de andere struisvogel patronen juist niets, maar de keuze is reuze bij hem:

Van een beetje zadelzeep gaat het wel weer lekker soepel worden. En als het goed droog is een beetje ledervet.