Luuth van den Berg in Andelst www.luuth.nl

Hallo,

Na een aantal teleurstellende ervaringen op horloge onderhoud en reparatie gebied
heb ik via internet gezocht naar een gediplomeerde horlogemaker in de buurt van het knooppunt Arnhem - Nijmegen. Via de site www.uurwerkherstellers.nl kwam ik uit op dit adres. Overigens staan op dat portal vele andere, ook op dit forum, bekende adressen.

Luuth heeft allereerst mijn 10 jaar jonge Oris Complication een (eerste!) onderhoudsbeurt gegeven. Direct daarna ging het opwinden erg zwaar en was de gangreserve te gering. Er bleek bij het onderhoud iets niet goed te zijn gegaan in de afwerking. Dit is snel en netjes hersteld, o.a. door het horloge gratis thuis te brengen en een vouwsluiting voor een andere horloge niet te berekenen. Een aantal dagen nadat ik het horloge weer terug had ontvangen, zag ik ineens een kras op het glas. Ik heb Luuth via de mail op de hoogte gesteld en laten weten dat ik hem er niet van beschuldig dit veroorzaakt te hebben maar dat het er naar mijn idee eerder niet op zat. Ik heb hem een prijsopgave voor glas vervanging gevraagd en dit door hem laten uitvoering. Echter, een rekening heb in nooit gehad. Dus, niet discusseren met je klant maar oplossen. Zo hoort dat! Klasse! (tu) :~

Dit Oris horloge is afgelopen week voor hetzelfde opwindprobleem weer terug geweest waarbij er een onderdeel vervangen is. Ook nu werd het gisterenavond weer kostenloos thuisbezorgd. Op mijn vraag of er een factuur zou volgen was het antwoord: “neen, dit hoort nog als garantie bij het onderhoud van een halfjaar geleden”. :slight_smile:

Ook mijn Longines Avigation GMT Special Series heeft recent naar tevredenheid een reparatie bij hem gehad. Voor onderhoud en reparatie heb ik naar mijn idee nette prijzen betaald want het lag iets lager dan wat normaal via een juwelier wordt berekend. Wat wel echt scheelt is de snelheid, dus geen weken wachten meer voor mij!

Kortom: in de driehoek Arnhem - Nijmegen - Tiel is Luuth een aanrader!
Verwacht overigens geen high-tech atelier want hij heeft zijn werkplaats in een oud pand waarin ook nog wat andere restauratie objecten staan :wink:

Grt. Marco

AANVULLING:

Helaas, het Oris horloge is weer terug naar Luuth want de kroon kon ik bijna niet meer draaien of uittrekken.

Wordt (helaas) vervolgd…

Grt. Marco

En…het horloge is weer thuisgebracht met een nieuwe rubberen kroonpakking. Deze zat dubbel en was de veroorzaker van de problemen.

Wel vervelend maar goed, hopelijk is het nu definitief opgelost.

Grt. marco