Luxe probleem, vakantiebeater: Skyracer of Squale 1553

Wat ‘n luxeprobleem…
De laatste jaren wandelde en reed (met de motor) in en door het Europese hooggebergte, Limburgse heuvels en steden met de betrouwbare en platte quartz Squale 1553.
Totdat ik hebberig werd naar een Skyracer; nog lichter,nog preciezer, meer “exclusief”, ánders.
Vandaag 100+ kilometers binnendoor gereden met de motor en hij is…… Dik!
Zal ik ‘m houden of toch doorgaan met de 1553. Ik laat er dan wel een ontspiegeld saffierglaasje inzetten.
Wat een luxe en daar draait het gelukkig vaak om voor mij in deze horlogewereld.

Gelukkig heb ik geen haast met de keuze maar één van de twee moet gaan.
Over een of uiterlijk twee weken moet ik er uit zijn!

13 likes

Weg met de squale!

8 likes

Weg met die Skyracer!

2 likes
Breitling Skyracer of Squale 1553
  • Breitling Skyracer
  • Squale 1553

0 stemmers

Ben bang dat de Skyracer eraan moet geloven: je hebt gemerkt dat-ie te dik is. Ga je er nog wel plezier aan hebben of wordt het zoeken naar iets lichters, iets preciezer, met “exclusief”, ánders, maar vooral iets minder diks?

Edit: bedoel je in je poll houden of wegdoen? :thinking:

1 like

Ik zie irl heel wat meer Breitlings, dan Squales (m.u.v. de Squale meeting, afgelopen zondag dan :wink:). Sterker nog, ik heb er, buiten genoemde bijeenkomst, nog nooit één in het wild gezien en die van jou kom ik zelfs in de Squale FB-groep eigenlijk nooit tegen. Dus, als het om exclusief gaat, dan kun je beter je Squale houden. :grin:
Verder vind ik Squale gewoon een heel leuk merk, dat uitstekende horloges maakt en ben jij volgens mij, tot nu toe ook tevreden met de jouwe. Simpel: houden en lekker blijven gebruiken.

Nou ja, je moet natuurlijk gewoon op je gevoel afgaan en dan kom je er volgens mij zelf wel uit, toch?

1 like

Ik vind deze squale lelijk dus de skyracer.

2 likes

1553 maar met de zwarte bezel.

1 like

De skyracer houden een topper en word niet meer gemaakt
Waanzinnig mooi en veelzijdig horloge
Weegt niks maar heeft wel body
En ook nog een banden slet

5 likes

Ik vind die skyracer echt een geweldige beater jammer alleen dat deze 3mm te groot is. Normaal vind ik Squale tof maar deze helaas niet.

1 like

Skyracer houden…100%. Zelf ook al tijdje deze aan het begluren…
De ochtendfoto’s van @Mozaiek helpen ook niet echt om de volgende aankoop te weerstaan :see_no_evil::grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Tja die Squale draagt natuurlijk heerlijk plat op je pols en nu komen ook de winterhandschoenen uit de kast Charles .
Dus praktisch gezien zeg ik Squale houden maar de Skyracer vindt ik veel toffer om te zien .

1 like

Ik heb met zowel de merken als met deze twee modellen Breitling en Squale helemaal niks, maar dit is zó duidelijk : de Breitling.

1 like

Normaal zou ik zonder enige twijfel roepen dat je de Skyracer moet houden.

Maar ja, sentiment .
De Squale is je maatje geworden toch?
Samen zoveel kilometers achter de rug, zoveel belevingen neergezet samen…

Ja, voor mij is het duidelijk.
Heb je ook last van sentiment dan moet de squale blijven ondanks dat de Skyracer absoluut de winnaar van deze twee is…

3 likes

De Breitling doet zo zijn best om stoer te zijn maar als ik hem naast de Squale zie liggen vind ik de Squale toch een stuk meer karakter tonen.
De Squale past thuis in een from dusk till dawn kroeg vol met vampieren de Breitling blijft dan veilig thuis in de Watch winder.

4 likes

Hoe mooi de Breitling ook is​:wink::wink: gaat er ook niks boven sentimentele waarde. Ik heb zelf een Tissot (weet nooit t model uit me hoofd​:joy::joy:) en iedere keer als ik m wil verkopen, kan ik het niet. Hoe cool die Breitling ook is, als de Squale al die herrineringen heeft gemaakt met jou en als ze je dierbaar zijn, is het moeilijk. Draag ze nog een paar weken en vijl dan je mening. Niet te snel beslissen want anders krijg je spijt. En dat kan bijna iedereen hier op het forum wel bevestigen.

4 likes

Als ik je verhaal lees en dat heb ik 2x gedaan om er zeker van te zijn, dan heb jij je keuze al gemaakt en heb je daar geen hulp meer bij nodig.

2 likes

Als de Breitling te dik is en de Squale gewoon voldoet lijkt de keuze me duidelijk. Plus dat de Squale al de nodige avonturen met je mee is geweest, dat lijkt me ook wat waard…

2 likes

Breitling.

2 likes

Sowieso de Skyracer, tof ding!

3 likes