De jeugd wil mijn mooie oude Datejust heel graag hebbenđ (uit ervaring).
Maar willen ze die om het mechanische vakwerk, of omdat het een Rolex is? ![]()
Ik ken het artikel inhoudelijk niet maar als ze het hebben over luxehorloges tss 500 en pakweg 1500 dan volg ik hen wel
Alleen denk ik bij luxehorloges aan een totaal andere prijs en niemand gaat de JLC , zenith, IWC ⊠laat staan Patek, Breguet, lange niet kopen omdat er ook een Apple Watch bestaat
Haha ja dat zal wel, maar dan gaat het vast om jeugd die door iemand aangestoken is met de liefde voor het mechanische horloge, jeugd die misschien het zelfde adres heeft als jij??? Mijn 6-jarige wil ten minste ook maar wat graag een horloge van papa omâŠ
@AmsterdamVintageWatches Jasper heeft zijn aandacht op social media verlegd van de jeugd naar de wat meer vermogenden en zie wat voor uitwerking het heeft! ![]()
Ik denk niet dat we een uitstervend soort zijn, wel denk ik dat de echte liefhebbers overblijven.
Als je namelijk ziet hoe de microbrands als paddestoelen de lucht uit schieten dan is er aan liefhebbers geen gebrek, me dunkt.
Ik zie genoeg jeugd met conventionele horloges wanneer ik zo om mij heen kijk.
Mijn dochter van 21 draagt het horloge dat van mijn moeder is geweest, haar vriend een Seiko automaat.
Enige tijd geleden nog een Tissot handwinder uit 1955 verkocht aan iemand van 19.
Dat joch reedt ook nog op een Zundapp?
Ongeveer⊠hetzelfde. Nee. Je betoog over horloges kan ik mij wel in vinden. Maar deze vergelijking met diamanten gaat niet op.
Misschien ben je recent nog niet geĂŻnformeerd, maar de echte diamant gaat toch echt wel waarde verliezen. De Beers heeft het niet gemakkelijk en ook Antwerpen haalt alles uit de kast om deze business te redden.
Wie loopt er nog met een zakhorloge in zijn vestzakje rond?
Zijn soms werkelijk prachtig, maar âŠ
Ik luister naar Alice in Chains unplugged op vinyl, zet af en toe nog graag een CD van Enya in de lade en scheeur heen en weer in een benzineauto.
En als dat steeds minder mensen doen vind ik dat prima. De liefhebbers blijven over.
Misschien moet jij het lekker bij kaasssoufflés houden.
Ik heb al twee keer eerder een smartwatch gehad, de derde (een Apple Watch) ligt nu ook weer te verstoffen. Hoewel ik bepaalde functionaliteiten handig vind, ben ik het uiteindelijk toch weer beu en draag ik alleen maar mijn traditionele horloge(s).
Dat is wel heftig om je pols
Ik ook altijd.
En om je vraag te beantwoorden: het maakt mij eigenlijk niet zo heel erg veel uit. Voor mij persoonlijk valt een horloge in het rijtje van muziek op vinyl en koffie die ik 's morgens met aandacht zet en die mij genietmomenten opleveren en helpen even in het nu te leven. Wat een ander doet, moet een ander weten. Hoewel ik denk dat er altijd wel een groep (meestal) mannen blijft die ook zal willen blijven genieten van dergelijke dingen.
Denk dus ook dat horloges niet geheel uit het straatbeeld zullen verdwijnen. Maar idd de smartwatch is nu wel heel erg in de meerderheid. Als men ĂŒberhaubt al iets om de pols draagt. Toch put ik nog wat hoop uit mijn neven (18 en 20), die een vintage Seiko chrono en een vintage Navitimer dragen. Gewoon omdat ze dit coole dingen vinden. ![]()
Ik zie juist een kentering. Heel veel mensen hebben ĂŒberhaupt nog nooit een horloge gedragen, die hebben een smartwatch gekocht en komen er dan pas achter hoe kut het eigenlijk is. Maar die zijn wĂ©l gewend aan het feit dat ze iets om de pols hebben. Komt gewoon met leeftijd. Uiteindelijk zullen veel mensen van tussen 30/50 weer overstappen naar iets âwaardevollersâ.
Luxehorloge verliest van smartwatch - zijn wij een uitstervend ras?
Ja, ik denk van wel, maar troost je, dat geldt inmiddels voor vrijwel de gehele mensheidâŠ

âŠdan beter uitsterven met een mooie klok om de pols ![]()
Wat is het nou, âmisschienâ of âgaat echtâ. Beiden geven aan dat het nog geen gegeven is, immers âmisschienâ en âgaatâ zijn beiden modaliteitsbijwoorden die onzekerheid aangeven.
Ik zou bijna willen zeggen; doe wat zinnigs met je leven. Begin vooral NIET je dag met zogenaamd ânieuwsâ.