Luxeprobleem.. houden of verkopen? (Rolex Day-Date vs Datejust)

Dag lieve mensen,

Deze jongen heeft studie-ontwijkend gedrag…

Ik heb gisteren een geweldige gouden 1601 Datejust gekocht. Kast, plaat, uurwerk; alles aan dit horloge is in mijn ogen top. Nu heb ik in mijn horlogekist nog een gouden Rolex kletser liggen: de Rolex Day-Date met lichtbruine plaat. De Day-Date heb ik in feite zonder band gekocht. Ik heb wel twee gouden jubilee banden maar één van de twee is eigenlijk aan het einde van zijn Latijn. Mijn vraag aan jullie:

Zouden jullie de Day-Date verkopen of er een presidentband bij zoeken?
De Day-Date houden en op leer dragen kan natuurlijk ook, echter hou ik ervan om bij horloges de bijbehorende banden te scoren.

• JA, Teveel overlap-> verkoop de Day-Date
  • NEE, houd ze allebei en koop een presidentband.

0 stemmers

!

Ik ben benieuwd naar jullie visie!

5 likes

Ik zou ze beide verkopen en voor een knappe 18238 met presidentband gaan.:+1:

3 likes

Die DD is echt geweldig, die dus sowieso houden.

1 like

Dank voor het advies. Echter doen saffieren DD’s me weinig (op die groene van Alex na).

1 like

Dus je wil een pre 1977 zonder quickset…eigenlijk een 4 digit referentie…tja, dan heb je idd een luxeprobleem…:sweat_smile:

1 like

MICHAEL YOUNG!! Spaar wat centjes en stuur die gouden jubilee op voor een full overhaul!

1 like

I like your thinking! Ik heb Young gisteren een bericht gestuurd: 1350USD exclusief verzendkosten moet het kosten. De gesp is ook reeds flink gepolijst dus helemaal 100% zou hij nooit meer worden.

Daar is mijn stalen oyster zakgeld bij :laughing: 180 USD.

Maar ik ga lekker sparen voor een restauratie en moet een nieuwe clasp kopen dus het wordt een duur geintje.

2 likes

De day date kan prima op leer :wink:

1 like

Daydate niet verkopen in ieder geval. Is echt een beauty.

1 like

En dan het risico dat je band in de post verdwijnt…brrr :disappointed_relieved:

2 likes

No way! Ik zou die day date houden! Mooiste die ik heb gezien tot nu toe. Mooie set hoor.

Heb mooie resultaten gezien maar nog niet zelf gebruik van gemaakt.

Ik zag wat werk van Nico Rijsman op Rolexforum. Moeite waard om uit te zoeken denk ik.

2 likes

Leuk om te zien dat de Day-Date toch wel populair is.
Ik denk dat ik ga luisteren: ik houd ze allebei nog even. :slight_smile:

Daarnet heb ik de Day-Date voorzien van een dome glaasje om hem hiermee ook een andere look te geven.

Dank voor het stemmen!

3 likes

De geelgouden Day-Date is absoluut prachtig,maar niet op een houtje touwtje band maar zou in mijn ogen veel beter staan op een cognac of zwarte croco.

Een geheel gouden combi vindt ik op een DD/DJ vaak to much.

Dit zou voor mij de perfecte combi zijn.

Foto’s van Fratello.

“Been there, done that” :wink:

Ik hou van houtje touwtje :wink:
image

1 like

:rofl::rofl::rofl:
Die doorgestikte banden gaan nog,maar die zwarte met enkele witte lus…:open_mouth:

Dat gezegd hebbende ik maakte ze zelf ook voor mijn horloges :rofl:

2 likes