Luxeprobleem. Wie helpt?

Ik twijfel tussen de volgende twee modellen. Ik moet - van mijn vrouw - een keuze maken. Wie helpt mij?

  • Panerai Luminor Marina Automatic PAM000104
  • IWC Portuguese Ref. 3714

Beide automatische horloges. De IWC is iets duurder.
Ik kan helaas geen plaatjes laten zien (het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat moet)

Graag respons.

Want?

Ik zou gaan voor de IWC, is een tijdloos en een subtiel model. De pam104 is ook erg mooi zou hem graag willen hebben, maar ik vind hem te opzichtig tov de IWC.

ik heb zelf een iwc, het zijn mooi afgewerkte horloges,…maar nu ik meer weet van de fabrikanten en de uurwerken;,…,als ik moets kiezen tussen de iwc en de panerai, dan zou ik gaan voor de jaeger le coultre master hometime!

ik heb zelf een iwc, het zijn mooi afgewerkte horloges,…maar nu ik meer weet van de fabrikanten en de uurwerken;,…,als ik moest kiezen tussen de iwc en de panerai, dan zou ik gaan voor de jaeger le coultre master hometime!

Master-Fan, met je JLC Master Hometime laat je me twijfelen. Je lijkt te willen zeggen dat het uurwerk van de JLC stukken beter (?) is dan die van de Panerai en IWC? Heb ik dat goed?

Altijd vervelend als je van je vrouw moet kiezen X(

Zou voor de portugesier kiezen.
Maar waarom kies je tussen deze 2 totaal verschillende modellen?

u heeft een PB!!!

De Portugieser. :slight_smile:

Waarom? Stijlvoller, tijdlozer en m.i. meer waar voor je geld.

IWC zonder enige vorm van twijfel, de Panerai is naar mijn idee in de loop der tijd meer twijfel dan vorm…

Succes!

Harm

Zeker en vast de IWC. Is een monument . De kast, wijzerplaat en wijzers zijn gewoon prachtig en in “balans”.
Kwaliteit binnenwerk is super.

Panerai is kwalitatief ook zeer goed, maar de modellen kunnen mij zelden bekoren.
Ieder zijn smaak en goesting.

Ik ga mijn vrouw dit topic ook eens laten lezen, misschien… (ik verjaar 1 april en dat is geen aprilgrap).

IWC zou mijn keus zijn. Tijdloos, stijlvol en heeeeel mooi. Leg ze maar eens naast elkaar.

altijd de IWC!!
IWC is een echt horloge, subtiel en van eenzame schoonheid

Panerai is gewoon een …heftig klokkie

Ik heb mijn 3714 nu ruim 3 maanden en kan alleen maar de vorige opmerkingen onderschrijven. Het is een zeldzaam mooi horloge met een tijdloze en klassieke uitstraling en een fantastische afwerking. Wel moeilijk te vergelijken met de Panerai. Het zijn twee heel verschillende horloge. Persoonlijk heb ik niets met Panerai maar alles met IWC. Maar een foto zegt meer dan 1000 woorden…

Als ik moet helpen kiezen ? Doet U mij maar de IWC !! (tu)

2000% zeker de IWC! In mijn ogen is de IWC een stijlvolle en tijdloze topper. Bij Panerai heb ik nog steeds het gevoel van een mode-klok…

Laat je ons weten wat het geworden is?

Alvast veel voorpret toegewenst,

KJ

Dank voor jullie reacties! De keuze moet nu een stuk makkelijker worden: de IWC.
Ik meld me wanneer ik de gelukkige bezitter ben.

Edgar

Als het een automaat moet zijn dan zou ik voor de IWC gaan, als dat geen vereiste is dan zou ik voor een Panerai Luminor Base gaan, een handopwinder dus.

Damn, stelde mijn vrouw mij nu ook maar eens voor het blok :smiley:

Ruud

Het vervelende is dat ze er meestal niet de benodigde pecunia bij doen…