Luxury Bazaar

Yup :joy:

Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan irritante ouders :sweat_smile:

1 like

Ben wel benieuwd hoe je een horloge uit de US ook wil gaan betalen. Heb je CC met een 20k limiet? :smile: Hoop gedoe allemaal.

PayPal heeft een verzendlimiet?

Ik denk niet dat je met de PayPal koersen zo’n bedrag wil betalen. Scheelt dan letterlijk honderden euro’s.

1 like

Dat is waar. Een ouderwetse banktransfer kan ook, maar is dan weer niet verzekerd. Lastig.

1 like

Je kan ook je bank bellen en zeggen; Holla die Waldfee, schuif mij eens 20 ruggen van de betaalrekening naar de creditcard.

Bij ING is dat geen probleem. :ok_hand:t2:

4 likes

Ik denk dat je met een belletje wel je cc omhoog krijgt, dat zou niet zo een probleem zijn.

Edit: wat hierboven staat dus😅

1 like

Als jij een horloge van bijna 20 ruggen gaat kopen, dan is die paar honderd euro voor wat extra veiligheid geen probleem lijkt mij :sweat_smile:

In dat geval zou ik dan gewoon wat extra euro’s neerleggen en hem in Nederland kopen en gewoon gaan ophalen :grimacing: Maar goed ik zit niet in die positie.

Dat is gewoon normaal hoor. Heb ik ook verschillende keren gedaan. Zowel verzonden als ontvangen. Hier sluit je gewoon een verzekering voor af.

Ik ben een tijdje geleden voor een weekend naar Miami gevlogen om een APRO op te halen. Heb hem omgedaan, netjes onder de mouw van mijn overhemd gehouden en rustig naar buiten gelopen. Heeft mij een leuk weekend opgeleverd en zeker wat kosten bespaard.

2 likes

Precies, daar zit ik ook aan te denken. Gewoon naar US vliegen over een paar maanden en daar een horloge kopen. Dan wel gewoon cash mee. Ook geen gedoe met opsturen etc

Geen probleem.

Ik had geen cash meegenomen. Ik ben ernaartoe gegaan, het horloge bekeken en gelijk door de bank vanuit Nederland laten overmaken. Volgende dag stond het op de rekening van de handelaar en nam ik het horloge mee. Met 20k contant krijg je toch al sneller gedoe op het vliegveld.

2 likes

Ah joh, live a little. Gewoon in je naad drukken en als ze het vinden zeg je dat je een horloge op gaat halen. :joy:

Wat lijkt me dat een heerlijke situatie.

On a serious note, alles boven de 15k contant moet je tijdens het boeken wel even aangeven.

4 likes

De enige reden dat ik niet met zulke bedragen rondreis is dat er in mijn prison-wallet maar 8k kwijt kan. 10 als ik wat ruimer kan zitten.

5 likes

Rol je het dan wel strak genoeg op?

2 likes

Is al eerder, min of meer, gezegd maar je kan ook een positief saldo hebben op een creditcard :slightly_smiling_face:

Roman Sharf is een echte held in de youtube horloge scene. Dude is erg transparant over hoe hij zijn zaken doet. Ik zou geen enkel probleem zien om iets bij hem te bestellen.
Maar zoals gezegd is importeren een dure zaak.

Je betaald het horloge, de verzending, de verzekering, btw en dan nog eens invoerrechten over alles! en dat is bizar duur

Dat is wel een goede tip! Misschien moet ik de volgende keer ook maar briefgeld proberen in plaats van muntjes van 2 Euro…

1 like