M.A.D. 3 aankondiging

Dat is niet gek, toch? Zelfs wat oudere Vincent Calabrese modellen met mystery dial uit de samenwerking met Jean Marcel (waaronder een voor mij interessante, Royce-gelabeld exemplaar) doen ook zulke bedragen, of iets eronder. En die werden geleverd met een aangepaste ETA.

De Royce was iets goedkoper (1.800), maar was uit de tijd van ná S. Kocher, dus ik heb lang getwijfeld of ik die wel in mijn collectie wilde.

Ik vind de kast van de M.A.D. 3 veel fraaier. Daar zit ook zomaar 3 decennia tussen natuurlijk.

3 likes

En 3 decennia inflatie, dus kan je ook rustig prijs maal drie voor rekenen. :wink:

Dus nee, echt gek vind ik het inderdaad niet. Ook de dikte niet, er zijn dikkere duurdere automaten zonder extra poespas te vinden uiteindelijk.

Dan valt de prijs van de M.A.D. 3 dus erg mee. Ik vraag me zelfs af of het wel klopt. Ik weet de nieuwprijs van die JM’s niet, maar dat zullen geen koopjes geweest zijn in de jaren '90. Ik had het over de prijzen nu, tussen de neo vintage 'Calabrese’s en dit horloge.

Volgens het artikel:

Price: CHF 2,900 excl. taxes

Dus ja, ~3100 euro. Plus BTW, kom je aan €3750, pakweg.

1 like

De kast en kroon hebben heel veel weg van een Poljot (chronograaf) die ik heb gehad.

Overigens word ik niet wild van de afwerking van de kast op deze foto. Is altijd lastig oordelen, maar ziet er basaal uit

Ik:kijk nu!!!.Zij:t’is lijk een kookplaat.Dan weet ik het wel.

Het is geen GS inderdaad, dat is een feit. Maar afwerking kost geld en dan zou het weer 5k geweest zijn ipv 3k. En de module en de naam en de afwerking.

Nu, het zijn allemaal potentiële redenen om niet te kopen, dan zit er minder volk in de loting voor diegene die hem wel willen. Het verkoopt toch uit met een naam als MB&F erachter :blush:

1 like

Bijzonder model

Inmiddels een nachtje over kunnen slapen, maar het standaard bandje doet het niet voor mij. Vandaag maar eens uitvogelen of het een potentiële bandenslet is. Eerste uitprobeersel is veelbelovend:

1 like

1 like

Tof. Ironisch genoeg vind ik de originele grijze nog het minst interessant. :ok_hand:

Eens. Vreemde kleur vind ik dat. Ik vind de zwarte croc het meest geslaagd.

Tikkeltje saai.
Bijzonder horloge mag een bijzondere band. Ik zou oranje epsom in eens proberen. Denk dat dat goed gaat met de blauwe plaat

Eigenlijk met alles eens uit je stuk en die Royce vind ik ook ge-wel-dig! Ik vind alleen de kast van de eerdere modellen zeker mooier dan de M.A.D. 3. Hier mijn Jean Marcel x Vincent Calabrese:

6 likes

Mét mistery second!

1 like

Mystery seconds :grinning:

De minuten wijzer zit namelijk direct boven het urenvenster, het is op deze foto dan ook 11:45

2 likes

Ja, dat wilde ik ook schrijven, maar het is nog vroeg zonder koffie. :upside_down_face:

1 like