M.A.D. 3 aankondiging

Hi HF - ik zie zojuist de announcement voorbij komen van de M.A.D. 3.
Deze editie is een creatie van Vincent Calabrese, medeoprichter van AHCI en bekend om zijn speciale “jumping hour”-constructies.
Ik ben erg gecharmeerd van het horloge en de 1w raffle geeft me FOMO.

Wat vinden jullie hier van?

Specs:

• Manufacture La Joux-Perret calibre G111
  • Stainless steel 316L
  • Dimensions: diameter 40mm x height 12.7mm
  • Lug-to-lug: 43.7mm / lug width: 21mm
  • Water resistance: 30m / 3ATM / 90 feet

https://www.mbandf.com/madeditions/mad3

17 likes

Dit is het eerste M.A.D. model dat mij kan aanspreken. Snap wel dat je hier FOMO van krijgt ;).

4 likes

Leuk ding. Niet helemaal mijn kleurencombinatie en beetje saaie kast, maar wel een leuk horloge.

Hier hetzelfde gevoel. Ik heb de M.A.D. 1 maar vind hem toch wel wat heftig om te dragen… Deze spreekt mij dan wel weer heel erg aan en zou hem zeker dragen! We hebben nog even om er over na te denken :wink:

Tof. Waarschijnlijk te groot voor mij, maar anders zou het helemaal in mijn straatje liggen. L’enquiquineur délivre à nouveau. :smile:

Iemand riep op Fratello dat ze dit boven een Ressence zouden verkiezen, maar ik kan het niet hebben dat de 8 gewoon een platte schijf is die onder de dial mee draait en dus ook op z’n kop eindigt.

Als je dat afzet tegen de volledig roterende displays van een Ressence is dit teleurstellend. Ook de grote witte pijl voor de seconden is me te frivool.

Het is zeker de meest aansprekende MAD die ik ooit gezien heb, maar dat zegt meer over de mate waarin ik ze altijd lelijk heb gevonden.

1 like

Fomo, maar doe toch maar niet mee. Te raar voor mij :sweat_smile:

Vind het wel een leuk ontwerp, helaas dat het uur niet meedraait.

Vet!

2 likes

Wat een kul. Deze MAD staat nog niet in de schaduw van een Ressence. Maar dat hoeft ook niet, want daar is de prijs ook naar.

Ik merk dat ik meer en meer sympathie krijg voor ontwerpen buiten de gebaande paden. En dat is wat mij betreft met dit ontwerp wel gelukt.

2 likes

Verkiezen is een smaakzaak, en Ressence is wel (nog) een eindje specialer. Het ontwerp van deze zou me ook beter liggen. Maar qua techniek, dat is inderdaad appelen met driesterrenrestaurant-appeltaart vergelijken. :smile:

1 like

Zo is die kast wel mooi.

1 like

Letterlijk. Ik zag dat hij bijna 13mm dik was?

Best ok voor een automaat.

1 like

Voor een geldautomaat.

Voor een automatisch horloge mag het wat minder zijn.

2 likes

12.5 dacht ik ja. Met licht bol glas, stepped bezel, en automaat - geen dunne, maar dat kan veel erger.

Het kan uiteraard ook veel beter, maar hee, speciale complicaties voegen ook dikte toe. :smile:

1 like

Nietes.

Ressence doet het fatsoenlijk in een 11mm dik horloge met een koepel er overheen ter grootte van de Hagia Sophia. Ik zie zelfs nog een extra power reserve bij de Type 11.

Maar ja, dat was de Michelin sterren appeltaart.

Is de prijs al bekend?

Wie is ‘ze’ in deze zin?

3K Zwitserse frank plus tax, stond ergens in dat artikel. Niet eens zo overdreven. Er zijn merken die een opgepoetste Sellita voor zoveel verkopen.

Ik vind het een prachtig stuk. Het is wat dik met de 12.7mm, maar het is dan ook een module bovenop een LJP automaat. Dat het nummer meedraait lijkt me evident aangezien het een draaiende schijf is. Ik zou me er niet aan storen.

De lugs en bezel in trapjes zijn leuke details:

De lume is ook mooi gedaan:

Enige dat ik minder vind is die sunburst in het midden. Maar sunbursts zijn ook gewoon mijn ding niet. Dat doer Chr Ward bv beter :blush:

Maar die is dan weer 14mm dik…

1 like