M.J. Watches Antwerpen. Opgepast! 👎

Ik heb hier onlangs mijn IWC Mark XVI te koop gezet en kreeg slechte reacties omdat die in slechte staat was en ik er €2000 voor vroeg.
Ik had al een bod van €1600 van M.J. Watches voor de Head Only maar wou het horloge compleet verkopen met de vouwsluiting en 3 croco bandjes welke in mijn ogen nog eens €300-400 waard zijn. Het horloge heb ik hier niet kunnen verkopen, mijn topic werd snel verwijderd door teveel rode vlagjes dus ging ik naar Antwerpen. Ik werd vriendelijk ontvangen en kreeg mijn €1600, sluiting en bandjes heb ik nog moest er iemand interesse hebben.

De juwelier vertelde mij dat hij het horloge ging opsturen naar IWC waar deze een volledige onderhoud zou krijgen dus met laserlassen en polijsten van diepe krassen, en originele bandje met doornsluiting had hij nog liggen.

Tot daar toe een positieve ervaring maar nu zie ik het horloge op chrono24 verschijnen en ziet die er naar mijn mening nog veel erger uit.

Ze hebben m zelf gepolijst maar de krassen waren zo diep dat je het op sommige plaatsen nog kan zien, de chrome randjes zijn niet meer zichtbaar en de lugs zien er verschrikkelijk uit. Het liep nog goed maar was wel aan een onderhoud toe dus ik twijfel of ze daar iets aan gedaan hebben.

Het maakt mij normaal niet uit hoeveel winst de juwelier ermee maakt en wat ze ermee doen maar het wordt omschreven als Mint Condition, dus de koper ervan wordt zwaar bedrogen. :-1::-1::-1:

3 likes

Hier nog de foto’s van hoe die eruit zag voor t polijsten.

Nou zeg. Toch wel even balen.

Ik lees net op chrono dat je een horloge ook nog kan laten polijsten. Tegen 150,00 extra…:face_with_raised_eyebrow:

Helaas normale gang van zaken bij veel handelaars. Ook het zg. ‘servicen van het uurwerk’ wat wordt gebruikt om de inkoopprijs te drukken kun je met een flinke korrel zout nemen.

1 like

zo zie je maar, gewoon entre nous kopen

1 like

Ze hopen dat het uurwerk binnen de garantietermijn nog goed genoeg functioneert. Dan hebben ze extra winst. Van alle horloges die je zo verkoopt komt toch niet 100% terug maar veel minder. Het loont dus.

En hoe kwam dat dan?

Veel mensen vonden het nodig op het topic te reageren volgens mij. Dacht niet dat er met de advertentie veel mis was.

Hmm, volgens mij wordt er doorgaans niet gereageerd op advertenties door leden als er niks mis mee is. Toch wel interessant om te weten dan.

Hij bood hem aan voor 2k. Hij zei dat hij een bod had van 1.6k van een handelaar maar hem liever hier en met bandjes verkocht. En een hoop mensen reageerden toen van verkoop hem lekker aan die handelaar.

1 like

Aha, helder. Dank voor de waarschuwing TS!

Die caseback :rofl:

Gaat tzt wel weer open. Nu even dicht omdat het een efvaringen topic is en geen discussie topic.