M.N Tudors

Daar waar ik de mainstream vintage Rolex iets onder het oude niveau zie terug komen, zo hard zie ik de Tudor’s Marine National met papieren omhoog knallen.

Is dit sellectieve waarneming door het hangen op fora?

Tot de tijd dat ik zo’n klokje kan kopen, amuseer ik me maar met burger uitvoeringen en boekjes over M.N. :smiley: :wink:

Gr. Roel

Hoe is je Frans, of is het alleen plaatjes kijken?

Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben; een paar weken geleden was eenzelfde blauwe snowflake Tudor als jij laat zien te koop bij Brocantique (heb ik nog iets over geschreven) voor 2650. Een paar dagen later was 'ie verkocht. Op de Rikketik lag bij een Duitser een veel minder mooie blauwe Snowflake voor 3600. Nou zal dat wel de bovenkant van de markt zijn. Maar 3600 voor een mooi exemplaar… dan is Brocantique nog goedkoop!

Op TZ-UK staan de 5513s en de vroege 14060s ook inderdaad wat langer te koop; ze gaan wel weg (er staat er nu 5513 met maxi-dial te koop voor 2800 pond), maar het zijn geen warme broodjes meer.

Parallel aan die prijsontwikkeling: GMTs zakken ook iets. Zaten ze eerst 10 -15% boven de regulier Subs, nu zitten ze op de oude Sub-prijzen. (Mooi zo, mag ik wel toevoegen, mijn volgende wordt een oude GMT met Pepsi-bezel).

Menno

Zo’n topic’s maken me dus gek… :smiley:

Tudor krijgt van mij veel meer sympathie dan Rolex, ik vind de Subjes echt geweldig.

Hier moet dringend een Tudor subje in huis komen!

gr. Glenn

Glenn Schreef:

Tudor krijgt van mij veel meer sympathie dan
Rolex, ik vind de Subjes echt geweldig.

gr. Glenn

Om je nog even lekker te maken:

Hallo, even voorstellen. Ik ben Richard en al weer 40 jaar. Ik ben al lang met mechanische klokjes bezig maar de laatste tijd veel intensiever (weet niet hoe dat komt). Na een paar maanden lezen van dit form maar eens een vraag stellen.

Waarom is de tudor zo specialer dan een rolex. Is het alleen de prijs of ligt het meer in de geschiedenis. Het zijn zeker mooie SUB’s

Gr. Richard

Glenn Schreef:

Tudor krijgt van mij veel meer sympathie dan
Rolex, ik vind de Subjes echt geweldig.

gr. Glenn

Om aan te moedigen :smiley:

Geweldig en waarom zo mooi? de kwaliteit van een Rolex voor de kast en afwerking en de betrouwbaarheid en onderhoudskosten van een zeer goed lopende eta.

Maar goed ik heb (nog) geen Tudor Sub, wel een dress watch.

Badhairday Schreef:

Hallo, even voorstellen. Ik ben Richard en al weer
40 jaar. Ik ben al lang met mechanische klokjes
bezig maar de laatste tijd veel intensiever (weet
niet hoe dat komt). Na een paar maanden lezen van
dit form maar eens een vraag stellen.

Waarom is de tudor zo specialer dan een rolex. Is
het alleen de prijs of ligt het meer in de
geschiedenis. Het zijn zeker mooie SUB’s

Gr. Richard

Welkom, welkom!

‘Vintagecollector’ schreef het al: Rolex look-and-feel met ETA motor. Ook Rolex had jaren geleden al door dat niet iedereen zoveel geld voor een Rolex wilde uitgeven en dat servicen van een Rolex niet door iedereen gedaan kon/kan worden. Met die kritiek liepen ze dus een hoop klandizie mis. Vandaar dat ze Tudor in het leven hebben geroepen om naast het Rolex-merk een andere doelgroep te bedienen.

Tot een paar jaar geleden werd Tudor toch een beetje als het mindere broertje gezien; een soort van: ‘Je wilt wel een Rolex, maar je kunt het niet bereiken.’ Maar die tijd is gelukkig voorbij! Om precies dezelfde reden als ik hierboven heb beschreven, heeft Tudor nu echt wel een plekje op de eerste rij veroverd onder de liefhebbers. En je ziet dat de Tudor-ontwerpen die verder van Rolex afstaan (blauwe wijzerplaat, snowflake-uitvoering, dikke plexi, blauwe bezel-inlay) erg gezocht beginnen te worden. En dan is er nog de ‘hors categorie’ van de Tudor MNs: de Tudors die zijn uitgereikt aan mensen van de Franse Marine. Die waren al schaars en worden alleen maar schaarser.

Krabong schreef het al: de prijzen van de twee merken beginnen elkaar te naderen. En ik schreef al dat hij waarschijnlijk gelijk heeft. In die redenering: als je een vintage Rolex wilt kopen, wacht dan nog een tijdje. Als je een vintage Tudor wilt kopen, moet je opschieten.

Menno

Ik denk dat hier een aantal leden ons de kop gek maken.
Wie had er een jaar geleden kunnen bedenken dat er ooit een Tudor meeting zou komen :wink:
Wekelijks worden we overstelpt met fantastische plaatjes, we kunnen er niet meer omheen.
Mocht ik over voldoende liquide middelen beschikken, dan komt er hier ook één.
Beself me wel dat ik moet opschieten… :smiley:

Grt. René

Ik heb de cash bij elkaar gespaard, maar ik weet gewoon niet waar ik de juiste sub moet halen… :smiley:

gr. Glenn

Ik denk dat hier een aantal leden ons de kop gek maken. :)-D Ik heb er alle belang bij dat die Rolexen in prijs dalen! Dat Tudor stijgt, komt niet door Krabong of Malus65 met zijn foto’s. Het is de wet van vraag en aanbod.

[b]Ik heb de cash bij elkaar gespaard, maar ik weet gewoon niet waar ik de juiste sub moet halen…/b Hier op het forum. Bij handelaren betaal je meer (moet ook wel, ze hebben een ‘brick-and-mortar’-shop). Bij goed bekendstaande forummers zit je goed. Zet een ‘Gevraagd’ advertentie!

Andere goede plek is DZVL, maar daar zie je vaak dezelfde advertenties als hier. TZ-UK is een goede optie, maar daar moet je lid worden.

Menno

Beste Menno,
M.b.t mijn reactie, kan ik zeggen dat het met een knipoog is geschreven…
Ik juich het alleen maar toe…

René

r.obelink Schreef:

Beste Menno,
M.b.t mijn reactie, kan ik zeggen dat het met een
knipoog is geschreven…
Ik juich het alleen maar toe…

René

Precies, vandaar ook de twee smileys met de glazen: ik snap je helemaal!

Menno

Menno, zoektocht naar een mooi subje is officieel gestart. :wink: Wie heeft er één voor me? :wink:

Is er eigenlijk een verschil tussen de M.M. - en de burgerversie? Of zit het verschil enkel in de geslagen M.M. letters in het achterdeksel?

gr. Glenn

Glenn Schreef:

Menno, zoektocht naar een mooi subje is officieel
gestart. :wink: Wie heeft er één voor me? :wink:

Is er eigenlijk een verschil tussen de M.M. - en
de burgerversie? Of zit het verschil enkel in de
geslagen M.M. letters in het achterdeksel?

gr. Glenn

De M.M. zijn twee keer zo duur als de normale versies. Verder heeft kennelijk iemand er een te koop, zie hier http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,345342,page=10
Doorscrollen naar beneden.
Vooral in de VS zag ik vorige week een paar mooie te koop. Zoeken via elitedeal seeker bijvoorbeeld. Maar inderdaad is TZUK ook een goeie, maar daar moet je wel lid van zijn. Alhoewel sommige Nederlandse forumleden
daar ook een account hebben…(tu)

Badhairday Schreef:

Hallo, even voorstellen. Ik ben Richard en al weer
40 jaar. Ik ben al lang met mechanische klokjes
bezig maar de laatste tijd veel intensiever (weet
niet hoe dat komt). Na een paar maanden lezen van
dit form maar eens een vraag stellen.

Waarom is de tudor zo specialer dan een rolex. Is
het alleen de prijs of ligt het meer in de
geschiedenis. Het zijn zeker mooie SUB’s

Gr. Richard

Hoi Richard,

Tudor is niet specialer dan Rolex, ik denk zelfs dat de grote groep liever een “Rollie” op de pols heeft. Daar zit voor mij wel het leuke; niemand herkent mijn subjes en er schijnt slechts 1/3 geproduceerd te zijn t.o.v. gelijkwaardige Rolex referenties.

Verder ben ik blij met het ETA uurwerk dat er in zit. Een beetje competente horlogemaker kan het maken. De prijzen die Rolex service centers rekenen zijn fors te noemen. Daarnaast erkent Rolex nauwelijks vintage waarde, zij zullen vaak wijzerplaat, wijzers, inlay vervangen door nieuwe super luminova onderdelen.

@ Glenn; M.N. subjes (met decom papieren) kennen vraagprijzen tussen de 4500,- en 8000,-. De gravures werden door een schoenmaker net buiten de basis gegraveerd, zo gaat het verhaal. Ik zou de bonus dus alleen betalen voor een compleet pakket met bewijs materiaal.

Ik sprak recent op de beurs een handelaar die 20 jaar geleden al met Tudor bezig was. Hij gaf aan geen enkele zwarte MN sub (die nu op de markt is) te geloven. Hij kocht ze alleen met blauwe wijzerplaten. Ik weet niet wat de waarde is van deze info.

Gr. Roel

Dit is dus één van de mooiste duikers ooit (voor mij dan) ik heb zo en zo een zwak voor lichtere bezels. Pfff misschien dat die er ooit komt.

Ze zijn prachtig, helaas boven het niveau dat ik wil uitgeven voor een horloge…

mvg

Hallo,

Roel en Menno bedankt voor jullie uitgebreide reacties. Ik heb me wat verder verdiept in de Tudor en vooral het ETA binnenwerk is denk ik goedkoper te service. In iedergeval genoeg om me eens verder in te verdiepen.

Gr Rich