M16 van Westcoastime

Heeft er iemand ervaring met de M16 van Westcoastime (www.westcoastime.com)?

Ik ben al een tijd gecharmeerd van dit horloge, ik wilde altijd al eens een horloge met tritium vials hebben: de indexen zijn buisjes met tritium, geeft veel meer licht dan normale tritium/luminova indexen.

En met de huidige dollar-koers zou het mogelijk moeten zijn om voor ong. 300 euro dit horloge aan te schaffen. Zou het wellicht iets zijn voor een inkoop-actie? Wil ik best organiseren. Ik merk wel als er meer interesse hebben, ik wacht nog even met bestellen voor mijzelf. Hier nog wat specs:

  • Keuze uit GMT- of 60-minute lunette
  • Varianten met en zonder datum mogelijk
  • ETA 2824-2
  • 200m diepte pressure-tested
  • 39.5mm grootte
  • tritium vials
  • saffier-glas

Wat plaatjes:

Het is een mooi horloge, alleen ben ik nog even niet aan een inkoopactie toe. Ik hoop binnenkort te kunnen laten zien waarom niet;).

Groeten, Tom Vreeken.

Leuk idee voor een inkoopactie maar helaas ga ik niet meedoen…heb gisteren mijn horlogerondje gemaakt en inmiddels een nieuw doel voor ogen :D:D

Uh, voor wat betreft de hoeveelheid licht die uit zo’n buisje komt…moet ik je helaas teleurstellen. Dat is niet zo wonderbaarlijk veel, een Seiko monster of SKX 007 die even wat licht gezien heeft, geeft veel meer licht.
Het grote voordeel van de buisjes is dat ze een zo goed als constante lichtopbrengst hebben, de hele nacht door.

Dat is ook precies waar ik naar op zoek ben, het lichtgevend materiaal van mijn Seiko werkt idd bijzonder sterk als dit net is blootgesteld aan een lichtbron, maar gedurende de nacht neemt dit zo veel af dat ik moeite heb het na een paar uur nog makkelijk af te lezen. Ik hoop dat dat met de tritium vials wel gaat.