M5610-1ER Casio synchroniseert niet meer..

Hi, mijn Casio M5610-1ER synchroniseert net meer. Ook als ik hem actief laat zoeken, andere plekken neerleg… niets! Iemand enig idee wat te doen?

3 likes

Staat ie wel op de juiste tijdzone?

1 like

Hoe oud is hij? Is volgens mij een solar, krijgt hij voldoende licht? Zou het kunnen dat de capacitor vervangen moet worden?

1 like

Die van mij hield er op een gegeven moment ook mee op. Ik heb alles geprobeert en het toen maar opgegeven. Slijtage of zo?

1 like

Ook als je ergens buiten de bebouwde kom buiten staat met goed zicht op het zuidoosten?
Dit om alle potentiële storing bronnen op 77,5 kHz uit te sluiten. Dat worden er namelijk steeds meer met alle moderne goedkope elektronica in de buurt.

1 like

Drie minuten in de magnetron leggen en hij is weer tiptop! :upside_down_face:

1 like

Op hoeveel watt is ie gaar dan?

1 like

750W :+1:

1 like

Aan een fietsstuur hangen wil wel eens helpen.

1 like

En dan achtjes gaan rijden zeker :smile:

1 like

Ik lees even mee. Mijn GW-B5600BC-1BER doet het ook niet meer.
Ligt al 1,5 jaar ofzo in de vensterbank. Zag een tijd geleden dat ie niet meer gesynchroniseerd was. Handmatig een paar keer geprobeerd op verschillende tijdstippen maar geen resultaat.

1 like

Ik was op vakantie op Texel en hij synchroniseerde toen ook niet meer.
Bij mij synchroniseert hij om 02.03.
Je kan dit proberen: (simulatie multiband 6
WWWVB radiosignaal op Apple telefoon)

Voor Android is er ook een emulator maar kon m even niet vinden maar kan je vinden in de appstore…
Als dat ook niet lukt dan weet ik de reden niet, apparatuur kan storen, probeer m snachts op een andere locatie te laten met het display naar boven (ik doe m in de g shock box bij het raam)

1 like

Je bedoeld in het G-Shock blik?

Dat is een kooi van Faraday, dan weet je in ieder geval zeker dat de ontvangst zero is.

2 likes

Zonder deksel natuurlijk!

1 like

Het beste is natuurlijk helemaal zonder metaal eromheen. Radiogolven zijn hier echt gevoelig voor.