Mijn Aanwinst is al een aantal weken oud, maar de liefde is zeker nog niet over .
Deze prachtige Christopher Ward heb ik onlangs overgenomen van @Ant en ik ben er reteblij mee . Mazzel ook, want dit horloge stond al enige tijd in het blauwe gedeelte. Het heeft zo moeten zijn…
Het is mijn 2e Christopher Ward. De eerste die ik had, de C65, was ook al een pareltje. Enige reden dat die het nest uiteindelijk heeft verlaten, was vanwege de kleur blauw. Die had in mijn ogen net niet de juiste tint. Kwalitatief was er echter niks op aan te merken. Die C65 was overigens ook mijn eerste handwinder, dat had wel wat.
Ik zal proberen toe te lichten waarom dit horloge en het merk zelf mij zo aanspreken.
Christopher Ward
De horloge industrie leunt voor een groot deel op het verleden. Heritage is enorm belangrijk. Iets wat ik ook waardeer en begrijp. Christopher Ward heeft onlangs het 20 jarig bestaan gevierd en zijn dus nog een relatief jonge speler in deze industrie. Als je echter ziet wat ze in die 20 jaar hebben gedaan en bereikt. Erg gaaf en indrukwekkend.
Daarnaast lijken het ook nog eens sympathieke gasten te zijn. Check het volgende filmpje maar eens:
Het logo
Jawel, daar gaan we weer. Het logo op negen. Velen zullen het niet begrijpen, maar ik vind het logo op negen tof. Voor de meesten onder ons een doorn in het oog en een absolute NoGo, maar voor mij is het onlosmakelijk verbonden met CW. Mijn eerste CW had het, en het was één van de redenen dat ik deze C60 ook wilde hebben. Naast het feit dat je direct ziet dat het een CW is, vermoed ik dat deze C60 één van de laatste modellen za zijn met de naam op deze positie. CW is gezwicht. Snap ik ook wel, een groot deel van de klanten wil het simpelweg niet. Ik wel.
Tot over 20 jaar. Dan brengt men een Heritage model uit. Met logo, op negen… en zegt men, wat tof! Wedden ?
De kast
De lightcatcher case. Alleen die naam al . Vet. Er is al genoeg over geschreven, maar de kast doet zijn naam eer aan. De kast van de Pro 600 is wat dikker, want hé, 600M rating, totaal overbodig en het slaat als een lul op een drumstel, maar het is wel een statement, en dat voor onder de 1000 ballen.
De C60 ziet er dankzij het ontwerp niet uit als een 13,5mm dikke klatser. Hij lijkt zelfs een stuk dunner vergeleken met horloges die daadwerkelijk dunner zijn. Erg knap
De lijnen zijn prachtig en de kast speelt daadwerkelijk met het licht.
Zwarter dan zwart
Het zwart is inktzwart. Zonder sunburst. Het licht wordt als het ware opgeslokt als een zwart gat (kan ik mij zo voorstellen). De bezel (keramisch) is al net zo zwart. Grappig detail, de bezel is voorzien met lume. Best cool , al is het voor eventjes.
Ik heb lume junkies nooit zo begrepen. Praktisch alle lume verdwijnt (te) snel. Mocht het echt van belang zijn dat je pitch black de tijd af moet kunnen lezen, koop dan een Casio met lampje of een Ball met tritium.
Klikken en tikken
Dat doet de bezel van deze CW als geen ander! Verhaal doet de ronde dat de engineers van CW de bezels van andere merken hebben bekeken, uren hebben zitten draaien, luisteren en voelen. Sound checks zijn uitgevoerd, kortom, de hele rataplan. Vervolgens hebben ze deze kennis gebruikt en de interactie met de bezel naar een hoger plan getild. En, geen gelul, dat hoor en voel je.
De band - CW luistert
In een review over deze CW door One More Watch was één van de kritiekpunten het ontbreken van een halve link. Dit reduceert het bereik en de flexibiliteit van het verstellen (van de micro adjust). In de band die ik bij het horloge heb ontvangen zit een halve link. Men heeft schijnbaar wat met de “kritiek” gedaan. De band zit ook als gegoten. Voor mij geen staal, zonder micro adjust.
De specs. van dit spec.monster
Omschrijving: Christopher Ward C60 Trident Pro 600
Daimeter: 40mm
Hoogte: 13,5mm
L2L: 47,3mm
Bandaanzet: 20mm
Caliber: Sellita SW200
Glas: Saffier
WR: 600m
Wat een lekker ding is het toch. Ik grote blij.
Nog wat foto’s:
Check die caseback
Achter het stuur
Duiken of het lezen van een boek. Niks is te gek.
Die lijnen…
Zijkant
Om de pols
In de tuin
Spelen met lego - voetbalmatch
Fijne match vanavond!
Ik heb al gewonnen
Wander