Dat staat erop
En dat is nummer 3.
Pas maar op, als ik ik de kluis ben ga ik nog even door.
Overigens vind ik dat alleen zwarte wijzerplaten erbij horen.
Weer een leuk topic Lex en leuk samengesteld jou Dirty Dozen. Wel even de geschiedenis gelezen van de Dirty Dozen. Helaas kan ik hier niet meespelen (je weet wel waarom). Je zegt dat zo’n orginele set heel duur is, vraag mij af hoe duur zo’n echte set zou kosten?
Maar nu jou setje, waarom niet af en toe dragen zoals je met je But horloge doet? Je weet wat wij Hagenezen bedoelen met een but horloge . Maar de film uit 1960 heb ik nog wel liggen ergens maar dat telt hier natuurlijk niet mee.
Als ik jou Dirty Dozen bekijk, onderste rij 2e van rechts die hoort er volgens mij niet bij, ben maar een leek he. Heb ik het mis?
Nogmaals Lex, altijd leuk jou topics te lezen/bekijken
Ik durf echt geen schatting te doen, maar ik heb het even voor je opgezocht.
GBP 34.452 (bijna € 40.000) valt me eigenlijk nog best wel mee. Maar dan moet je dus wel eerst een complete set vinden die aangeboden wordt zoals hier op deze veiling. Zal niet vaak gebeuren.
Ja, grappig he?
Nee, Ferry, dat heb je goed gezien.
Deze heeft als enige van de 12 een centrale secondenwijzer, de anderen allemaal een kleine wijzer op 6 uur.
Hier nog een wat grotere foto er van:
Dacht het niet Ferry…
Ik ben persoonlijk een beetje afgeknapt op de echte Dirty Dozen toen ik er achter kwam dat de meesten pas na de Tweede Wereldoorlog zijn uitgeleverd
Heb die site gelezen, nu snap ik wel waarom die prijs zo hoog ligt.
Als eerste natuurlijk allemaal door top merken gemaakt, max 1000 tot 5000 uitgedeeld aan verschillende militairen, dus om dan zo’n set compleet te krijgen is bijna onmogelijk en dan ook nog eens in zo’n mooie staat. Maar genoeg kopieen in omloop
In het bezit van een Cyma. Niet de meest zeldzame uit de reeks, zijn er volgens mij zo’n 20.000 van geproduceerd.
Maar wèl een echte! Gaaf hoor.
Hah, een beetje te groot voor om de pols (alhoewel, tegenwoordig mag je met koelkasten om je pols lopen) , maar wel met een militair harkje.
En daadwerkelijk gebruikt in de oorlog, zie hier:
Ik heb precies 1 zwarte wijzerplaat, maar deze met diamanten hoort er denk ik toch niet bij.
het is een dameshorloge uit de jaren 40, dus kleiner ja.
Er missen een paar arabische cijfers, subsecond ook (maar zou te klein worden), ze straalt gigantisch en heel wit is ze ook niet meer
De VT aqua queen
Jup, dat wordt niks met mijn dirty dozen.
Maar met je verhaaltjes wel!
Ga zo door! Dit soort verhalen / verslagen / reacties is wat het Forum zo leuk maakt.
Inderdaad Lex!
Het is een eppa uit 1945 met otero sc uurwerk en een Kollmar & Jourdan kast ( moest het even terug zoeken )
Een Eppo. FTFY. Leuk Duits merk uit Pfortzheim