Maak kennis met mijn collectie en Oris F1 #Fotoverslag

Hierbij het verhaal van mijn nieuwste aanwinsten en van eentje die ik jullie nog niet had verteld ::o

Het is nooit stil in horloge land. Hooguit rustig :smiley:

Ik wilde ook een keer een skeleton proberen, dus ging ik af op informatie van HF:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,382682,382682#msg-382682

Het was een aanbieding (€ 49,95) van een bekende site en ik moet je zeggen … het bevalt me wel :~

De bekende American Chinese … maak kennis met AkribosXXIV. De website akribos24.com werkt niet direct :smiley: Het horloge gelukkig wel (:smiley:

Explore G. Doesburg

O.k. ik zal het iets spannender maken. Deze zie je niet vaak langs komen, maar stond voor 2014 op mijn lijst. Toen de mogelijkheid zich voordeed via een bekend lid van HF, reageerde ik met de snelheid van een cobra. Ik stel u graag voor aan mijn nieuwste vriend The Black Samurai of anders gezegd de SNM011K :}

Had ik maar een boom waar in dit soort pracht exemplaren groeiden :+

Dit model heeft zo’n eigen gezicht hè. Een wristshot voor de liefhebbers :wink:

We gaan nu nog een stapje doen naar een hoger segment ::o Dit horloge is van een vriend geweest. Ik vond het als liefhebber altijd al een prachtig exemplaar X( Dit horloge had hij van zijn vrouw in 2007 gekregen voor hun huwelijk. Helaas zijn ze vorig jaar gescheiden :frowning: Ja … nog steeds 1 op de 3 toch :S In ieder geval wilde hij dus van het horloge af.

Natuurlijk help ik een Oris F1 Williams in nood en aan een warm bed. Tja, je bent liefhebber of niet van mooie vrouwen en auto’s :smiley:

Eerst nog een servicebeurt van Oris. Ik was wel in shock … € 369 :X Moet ik zeggen dat zelfs het glas geen krasje meer heeft, geheel gepolijst. Horloge is zo goed als nieuw. We hebben de kosten wel gedeeld hoor :sunglasses: Toch heb ik nog moeite met zulke bedragen, gezien ik daar als liefhebber van Monsters al een horloge (of 2) voor had kunnen hebben. Ach, ik wilde zelf een stapje hoger, dus zal hier waarschijnlijk aan moeten wennen. Zo’n beurt doe je tenslotte niet elk jaar, dus als je het terugrekend zal het wel meevallen :smiley:

Maak kennis met nummer 1642. Ik zie hem niet vaak hier op HF en deze variant al helemaal niet X(

Al met al heeft deze Oris een prachtig nieuw gezin, maar of het een ‘keeper’ is, weet ik nou net niet :smiley:

Bedankt voor het lezen en voor straks … slaap lekker :z Lees je dit morgenochtend of middag dan zeg ik fijne zondag :slight_smile: Tot gauw weer :wink:

Sprinter Schreef:

Al met al heeft deze Oris een prachtig nieuw
gezin, maar of het een ‘keeper’ is, weet ik nou
net niet :smiley:

Geen probleem de bovenstaande Orissen zijn stuk voor stuk blijvertjes!:smiley:

En ja! Ik zou ook wel een boom in de achtertuin willen waar zulke exemplaren inhingen!:smiley:

On Topic:

Leuke klokken! die Seiko met zijn strakke kastvormen vindt ik een coole klok alsook je Oris natuurlijk.

Bedankt voor het delen!

Groeten.

Noel.

Hoi Gio,

Aardig hoor, die Oris…maar de Samurai blijft voor mij toch de topper!!!

Groet, ook van zijn titanium broertje,

Dick

Ja, die titanium is echt een toppertje die ik ook op mijn lijst voor 2014 heb staan. Groeten terug :slight_smile:

Dick V Schreef:

Hoi Gio,

Aardig hoor, die Oris…maar de Samurai blijft
voor mij toch de topper!!!

Groet, ook van zijn titanium broertje,

Dick

proficiat!

de akribos ziet er voor n budget skeleton niet verkeerd uit. bovendien lijkt ie behoorlijk polsmatjesproof is.

samurai blijft n klassieker. groetjes v zn yang broer :+

de oris ziet er ook weer netjes uit. alleen de bezelinlay lijkt op mn smartphone nog wat schade te hebben, oa bij de 65 of zijn t stofjes?
heeft deze overigens zo n helm als doosje?

Leuk verhaal weer gio, en ook weer mooie foto’s . Ik heb verder niks met de akribos maar voor dat geld kan je het natuurlijk wel proberen.

De andere 2 zijn pracht klokken!

Nee, helaas geen helm als doosje. Ik las op WUS dat iemand een tijd geleden zijn bezel vernieuwd had. Dat schijnt ook hier mogelijk te zijn tegen geringe prijs, dus dat ga ik ook doen. Dan is ie weer zo goed als nieuw.

marnix.moed Schreef:

proficiat!

de akribos ziet er voor n budget skeleton niet
verkeerd uit. bovendien lijkt ie behoorlijk
polsmatjesproof is.

samurai blijft n klassieker. groetjes v zn yang
broer :+

de oris ziet er ook weer netjes uit. alleen de
bezelinlay lijkt op mn smartphone nog wat schade
te hebben, oa bij de 65 of zijn t stofjes?
heeft deze overigens zo n helm als doosje?

Eindelijk je Sammy! NJoy mati!

Sprinter Schreef:

Nee, helaas geen helm als doosje. Ik las op WUS
dat iemand een tijd geleden zijn bezel vernieuwd
had. Dat schijnt ook hier mogelijk te zijn tegen
geringe prijs, dus dat ga ik ook doen. Dan is ie
weer zo goed als nieuw.

ben benieuwd wat dat gaat kosten. hadden laatst de prijsopgave v n tudor. voor t merk niet onredelijk, maar was ook niet mals.

Mooie Oris hoor !!:~
Geweldig om te zien, en zeker als de bezel weer (als)nieuw is…

Veel plezier ermee
Pieter.

Leuke voorstelling weer van gevarieerde aanwinsten. Ook hier een skeleton om de pols vandaag:)

Zulke rapportages zien we hier graag, bedankt Gio (tu)

Dick V Schreef:

Hoi Gio,

Aardig hoor, die Oris…maar de Samurai blijft
voor mij toch de topper!!!

+1

Uiteindelijk vielen de kosten (€ 145) best mee. Op rubber ook heel mooi. Horloge is weer helemaal nieuw. Geen vlekje of krasje te vinden (:smiley: Ik weet nog steeds niet of het een blijvertje is. Zie hier nog enkele foto’s met nieuwe bezel X(

G. Doesburg uploaded this image to

marnix.moed Schreef:

Sprinter Schreef:

Nee, helaas geen helm als doosje. Ik las op WUS
dat iemand een tijd geleden zijn bezel
vernieuwd
had. Dat schijnt ook hier mogelijk te zijn
tegen
geringe prijs, dus dat ga ik ook doen. Dan is
ie
weer zo goed als nieuw.

ben benieuwd wat dat gaat kosten. hadden laatst de
prijsopgave v n tudor. voor t merk niet
onredelijk, maar was ook niet mals.

Helemaal niet gek, Gio, houden deze (tu)

Mooie Oris!!:~

Sprinter Schreef:

Uiteindelijk vielen de kosten (€ 145) best mee. Op
rubber ook heel mooi. Horloge is weer helemaal
nieuw.

zgan (tu)

Leuk om te zien allemaal weer, Gio! Een automatische chrono staat ook bij mij nog op 't lijstje. Maar een Sammy zou ik ook best nog 'ns willen. Oh man, wat is het toch een vreselijke hobby…!!8-):wink:

Snap je :smiley:

TagEd Schreef:

Leuk om te zien allemaal weer, Gio! Een
automatische chrono staat ook bij mij nog op 't
lijstje. Maar een Sammy zou ik ook best nog 'ns
willen. Oh man, wat is het toch een vreselijke
hobby…!!8-):wink: