Maandagochtend bij Longines?

Oeps! :sunglasses:

Chronowijzer eraf! geen punt onder garantie terug naar Longines en na 7 weken weer in oude staat ontvangen, althans dat dacht ik…

Kijk op de foto hieronder die gemaakt is na de reparatie en vergelijk de wijzers van de subdials met de foto hierboven. Zwaar weekend gehad horlogemaker!::o

Enfin, an sich geen ramp de functionaliteit van het horloge is niet aangetast, wel een tikje storend. wat zouden jullie doen, weer retour of vrolijk verder met de ā€œlimitedā€?

Haha, daar heeft iemand zitten slapen :slight_smile:

Ik zou de wijzertjes even goed laten zetten.

Mooi horloge trouwens(tu)

Als eerste: mooie chronograaf

Als tweede (antwoord op je vraag): het is nu wel een limited maar als het mijn horloge zou zijn, zou ik 'm weer terugsturen. De secondewijzer vind ik mooier om continu rond te draaien. De chronograafminutenwijzer (die met de pijl dus) vind ik ook mooier in die functie.

Erg mooi klokje :~

:smiley: Tis wel een uniek model geworden natuurlijk (td)
Je hebt bewijsmateriaal, maar sta er niet raar van te kijken dat de dealer je verteld dat het zo hoort.
Ik zou terug gaan…
Trouwens, misschien hoort het wel zo en is het in de fabriek al misgelopen :wink:

r.obelink Schreef:

Trouwens, misschien hoort het wel zo en is het in
de fabriek al misgelopen :wink:

Nope, alle foto’s en afbeeldingen op het net kennen een vergelijkbare opmaak als mijn foto 1

(welkom trouwens Rene)

huh? ik begrijp er niks van. Om de wijzer van de chronograaf ( seconden wijzer ) vast te zetten, hoef je de 2 wijzertjes van de subdials toch niet te veranderen, je hoeft er niet eens aan te zitten…

Master-Fan Schreef:

huh? ik begrijp er niks van. Om de wijzer van de
chronograaf ( seconden wijzer ) vast te zetten,
hoef je de 2 wijzertjes van de subdials toch niet
te veranderen, je hoeft er niet eens aan te
zitten…

dacht ik ook, maar ik ben geen horlogemaker… en werk niet bij Longines :slight_smile:

Rare jongens, bij Longines. Misschien hadden ze net een bedrijfsfeestje gehad oid:)-D? Ik zou het iig laten herstellen. Wel een beetje slordig hoor, voor zo’n gerenommeerd merk. Wel een hele mooie chrono trouwens!

Twas ook maar joke bedoeld. :wink:

Tobias Schreef:

Oeps! :sunglasses:

http://i497.photobucket.com/albums/rr336/Tobias-ph
otos/001-3.jpg

Chronowijzer eraf! geen punt onder garantie terug
naar Longines en na 7 weken weer in oude staat
ontvangen, althans dat dacht ik…

Kijk op de foto hieronder die gemaakt is na de
reparatie en vergelijk de wijzers van de subdials
met de foto hierboven. Zwaar weekend gehad
horlogemaker!::o

http://i497.photobucket.com/albums/rr336/Tobias-ph
otos/001-2.jpg

Enfin, an sich geen ramp de functionaliteit van
het horloge is niet aangetast, wel een tikje
storend. wat zouden jullie doen, weer retour of
vrolijk verder met de ā€œlimitedā€?

Een ramp is het inderdaad niet, maar ik zou 'm toch weer terug sturen.
Gewoon omdat de wijzertjes mooier zijn ā€œzoals het hoortā€.
Mooie klok wel, trouwens. Heel anders dan de andere Longines modellen en dat bedoel ik als compliment :slight_smile:

Terugsturen die hap, en je beklag doen bij de AD. Kun je hem hopelijk sneller dan 7 weken terug hebben! Dat kunnen ze namelijk wel… Heb een x een fonkelnieuwe Longines terug laten sturen, bouwde geen gangreserve op. Mede door tussenkomst van Longines NL zat ie na ca. 3 weken weer om de pols!

Succes met dit mooie ding!

Mijn beste,

Idem dito.
Succes met het verdere verloop van deze Zwitser, met een ā€˜Franse slag’!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

frenk Schreef:

Master-Fan Schreef:

huh? ik begrijp er niks van. Om de wijzer van
de
chronograaf ( seconden wijzer ) vast te zetten,
hoef je de 2 wijzertjes van de subdials toch
niet
te veranderen, je hoeft er niet eens aan te
zitten…

dacht ik ook, maar ik ben geen horlogemaker… en
werk niet bij Longines :slight_smile:

Volgends mij moet je de hele plaat loshalen en dus ook alle wijzers

Toch maar terugsturen denk ik. Het is geen ramp, maar nu je het hebt gezien blijf je er naar kijken volgens mij.

Mooie uitvoering trouwens! Ik heb dezelfde, zonder chrono-functie. Draagt erg comfortabel ook.

Mooi klokkie, ik zou hem wel terug sturen. Of een goede horlogemaker, stel je voor dat die prutsers… :slight_smile:

Sorry, maar moest echt even hardop lachen… echt dit zou mij ook kunnen overkomen!!

Wel balen, maar zoals je al aangeeft, gewoon lekker terugbrengen! :slight_smile:

Om te beginnen moet ik even zeggen dat ik vindt dat je echt een prachtig horloge hebt waar ik erg jaloers op ben! :}
Ik kan me voorstellen dat je het maar niks vindt, je bent het tenslotte anders gewend.
Het helpt ook niet echt dat je voor zo’n simpel klusje je horloge 7 weken moet missen! Maarja de Swatchgroup staat ook niet bekend om z’n geweldige after sales helaas.
Ik ben benieuwd hoe het opgelost wordt.

Dank voor jullie complimenten. Ik ga het laten aanpassen. Het is inderdaad het ā€œje weet het en dan zie je het ook iedere keer effectā€ wat toch het plezier wat wegneemt. We zullen zien!

Enerzijds is dit ontoelaatbaar en grof. Als je als horlogemaker twijfelt welk wijzertje waar hoort, dan zoek je dat toch even op.

Anderzijds is het zo dat ƩƩn seconde verstrooidheid volstaat om een fout te maken. Soms met kleine gevolgen ( zoals in dit geval ), soms met grote gevolgen.
Vandaar : vergeef die persoon zijn fout.

In jouw plaats zou ik de wijzertjes toch correct laten plaatsen. Telkens ik het uurwerk zou aanzien, dan zou ik aan de foute wijzertjes denken. Ook als je later het uurwerk wil verkopen ( wat ik me eigenlijk niet kan inbeelden ) heb je een probleem.

Tobias Schreef:

Dank voor jullie complimenten. Ik ga het laten
aanpassen. Het is inderdaad het ā€œje weet het en
dan zie je het ook iedere keer effectā€ wat toch
het plezier wat wegneemt. We zullen zien!

Los van dat je het weet… vind het ook echt een typische secondenwijzer die rond moet gaan. De minutenwijzer heeft ook echt meer aanwijzer look.

Enfin… je gaat het goede doen! Jammer dat die dan weer even weg moet.