Maanfase horloge

hoi allemaal,
Na hier wat te hebben rond gehangen heb ik toch een vraagje, en met zoveel experts bij elkaar ben ik erg benieuwd naar jullie suggesties.

Ik ben op zoek naar een betaalbaar maanfase horloge.
Wat ik ben tegengekomen tot zover zijn de :
oris artelier complication
longines master collection lunar (dit zal dan een goed gebruikte moeten worden)

hebben jullie nog meer suggesties?

bij voorbaat dank.

Corné

Misschien is Poljot ook nog iets. Op internet is dat wel te vinden.

De Longiness vind ik zelf ook supermooi, maar niet meteen goedkoop te noemen…

toevallig staat er eentje te koop
longines master collection lunar (dit zal dan een goed gebruikte moeten worden
kijk maar even op het horlogemarkt topic van dit forum.

Corné Schreef:

Ik ben op zoek naar een betaalbaar maanfase
horloge.

hebben jullie nog meer suggesties?

Ik heb een Citizen Ecodrive AP1015 57A en een Accurist GMT 100 Grand Complication
Beide zijn net over de 300 euro

Die Citizen is wel een mooie ; nog ene voor mijn lijstje :slight_smile:

-Erik- Schreef:

Die Citizen is wel een mooie ; nog ene voor mijn
lijstje :slight_smile:

Citizen heeft diverse uitvoeringen in deze maanfasen-reeks
(kleur wijzerplaat en verschillende horlogebanden ect.)
Als je zoekt in Google afbeeldingen op Citizen AP komen ze allemaal tevoorschijn

Hoi allemaal,
Dank jullie wel voor het meedenken zover.
Even ter aanvulling.
De voorkeur zou gaan naar een mechanisch horloge, een echte maanfase (dus niet dag en nacht aanduiding)

En ja… ik heb de longines zien staan verder op in dit forum. Dat wordt nog even sparen en wil toch eerst nog verder orienteren. Daarna wil ik de horloge in het echt zien en eens aanpassen.

De poljot uit de eerste reaktie denk ik te hebben gezien. Een mooie klok echter de aansluiting met de band vind ik echt een domper.

Groet,

Corné

Ik heb een Poljot Silver Century gehad met maanfase. Prima en stijlvol horloge alleen de maanfase had geen aparte stelknop… dus als je wilde dat hij goed stond, dan had je een winder nodig, of soms 28 dagen de wijzertjes ronddraaien …

Corné Schreef:

Hoi allemaal,
Dank jullie wel voor het meedenken zover.
Even ter aanvulling.
De voorkeur zou gaan naar een mechanisch horloge,
een echte maanfase (dus niet dag en nacht
aanduiding)

Mijn Citizen en Accurist zijn echte maanfasen-horloges
Ik zie dat maantje maar 1x per maand (of dat 29,5 dagen
is heb ik nog niet uitgeteld)

Tijdens mijn zoektocht naar naarfasen-horloges ben ik zeker
ook mechanische tegengekomen alleen ik weet niet mee welke,
Ze gingen allemaal ver boven mijn budget

Deze misschien?

Epos 3378
Modified mechanical hand-wound movement Unitas 6498, decorated with the “Côtes de Genève” pattern and blued steel screws. Small second hand and phases of the moon at 6 o’clock. Power reserve indicator. Stainless steel case with sapphire crystal and screwed see through back. Water resistant to 50 m. Guilloché decorated silvered dial. Screwed-on leather strap.

Een overzichtje van wat er zoal te vinden is :

Hallo

ik heb zelf een Preisig Schaffhausen maanfase/ chronograaf
Hierin wordt een ETA 7751 kaliber gebruikt. Volgens mij gebruikt Longines dit Kaliber ook in bepaalde typen. Echter gaan dit soort horloge helaas niet voor prijzen welke in de reactie van Erik worden genoemd

groeten
Henk

ben trouwens erg te spreken over dit horloge met initiale gegraveerd opwindschijf (heet dat eigenlijk zo) en twee banden erbij staal en leer met gereedschap om te wisselen erg leuk set

Inderdaad lastig om de maanfase gelijk te zetten, maar verder naar mijn smaak heel fraai voor het geld. Poljot Basilika of Silver Century. Bandaanzet? Wat is daar mis mee? Maanstandaanduiding is overigens soms wel en soms niet voorzien van een wijzertje. Waarom is mij ook niet duidelijk.

Er was (geloof ik) ook een Ruslan met maanstand, maar die zal wel niet meer te krijgen zijn.

Bij de Silver Century loopt de dagenteller bij de maanfase slechts over de helft van de subdial, daar heeft een extra wijzertje geen zin, want het geeft een maand lang niets aan. Bij de Buran zie je de dagenteller zie het (twee maal dus) over de volledige subdial lopen en hier heeft het wijzertje dus wel zin:)

Ja, goed gezien. Dat moet het zijn.

Nog een: Certina C0334501603100. Reken op zo’n 760 euro, nieuw.

Succes,

1 like

Traag internet?

7 likes

Toptip. Zo’n 8 jaar na dato

2 likes

Hahahahaha. 8 jaar later. Dan moet je toch echt ontzettend diep zoeken in de krochten van het forum om zo’n topic op te duiken!