Inderdaad lastig om de maanfase gelijk te zetten, maar verder naar mijn smaak heel fraai voor het geld. Poljot Basilika of Silver Century. Bandaanzet? Wat is daar mis mee? Maanstandaanduiding is overigens soms wel en soms niet voorzien van een wijzertje. Waarom is mij ook niet duidelijk.
Bij de Silver Century loopt de dagenteller bij de maanfase slechts over de helft van de subdial, daar heeft een extra wijzertje geen zin, want het geeft een maand lang niets aan. Bij de Buran zie je de dagenteller zie het (twee maal dus) over de volledige subdial lopen en hier heeft het wijzertje dus wel zin:)
Nou, ben er wel ‘blij’ mee… deze sluimerende vraag heb ik ook al tijden… de enige betaalbare (?) complicatie die ik nog niet heb en wel leuk vind. Even volgen deze discussie… (maar geen 8 jaar :-))
@Rolf_K : Kennelijk is er toch interesse voor een heractivering van dit topic (al is dat dan niet door de topic starter).
Een korte zoekslag leverde op:
Davis 1501 (43 mm) (EUR 129)
Roamer 508821-41-13-05 (43 mm) (EUR 395)
Roamer 508821-41-13-50 (43 mm) (EUR 399)
Philip Watch Heritage R8251595001 (41 mm) (EUR 490)
Rotary GS05065-01 (38 mm) (120 EUR)
Accurist GMT 100 Grand Complication (43 mm) (EUR 300)
en verder de genoemde Certina, natuurlijk.
Ik kwam ook nog een Citizen tegen (AP1015-57A), maar die lijkt uit productie te zijn. Behalve op Ebay kom ik hem in ons deel van de wereld niet meer tegen.
Wat ik verder heb gevonden in dit marktsegment is (veel) duurder.
De Christopher Ward is echt een beauty wat mij betreft.
Wel met de juiste korting aanschaffen natuurlijk. Verder: de moonPhase complicatie is wat mij betreft zo nutteloos dat ik wel eis dat ie altijd goed staat. Een winder is dus noodzakelijk als je vaak switcht van horloges (en als je uurwerk een automaat is natuurlijk, anders moet je zelf aan de slag).
Helaas gaat deze ook boven mijn budget. Ik vind hem wel heel apart.
“Betaalbaar” is wat mij betreft < 500 euro of daaromtrent.
Mijn belangstelling voor maanfase horloges heeft iets te maken met een andere hobby: astronomie. Vandaar.
en deze, ook wel eigenwijs. Wel typisch dat ze de afstelpunten in van die rare bobbels hebben weggewerkt. Dit is een ouder model, en volgens mij wel gebruikt te vinden.