Ik zoek suggesties voor een mechanisch horloge, met maanfase en kalender, saffierglas. Zo betaalbaar mogelijk.
Longines master collection!
Dit is de mijne maar hij is er in vele varianten.
(dramatische foto’s met een Huawei p30 lite van de zaak😒)
Definieer zo betaalbaar mogelijk?
Deze is rond de 2000 euro.
Gaaf horloge @Meewtje ! Ik heb altijd degene met blauwe wijzerplaat gewild.
Ik wilde het ook al voorstellen.
Het is een begin!
Tnx! Betaalbaar is voor iedereen anders idd… Maar in mijn ogen is hij het zeker waard!
Uhm. Als t echt heel cheap of betaalbaar moet word t of een am/pm dus geen echte maanfase of Chinees spul schat ik zo?
Of deze:
(foto’s van internet)
Echt mooie dial en prijs/kwaliteit super. (299 euro heb ik toen betaald)
Tsja, wat is betaalbaar?? Als je op zoek bent naar één van de mooiste maanstand en datum aanduiding zou ik gaan voor een Seiko Premier Kinetic Direct Drive Moonphase…
In dit geval de SRX008P1. Deze is niet meer nieuw te krijgen, maar mogelijk als jonge occasion wel.
Andere varianten en configuraties zijn wel nieuw te krijgen…
moeten gelijk weer opnieuw gemaakt worden en dan in rvs!
Al wat suggesties idd. Thanks.
Zeker geen fopmaanfase met day/night weergave. Dat wil ik niet.
Tja betaalbaar lijkt me 2000 max. Een 3000 zou echt een droomklok moeten wezen.
Ja betaalbaar voor een mechanische kalender met met maanfase is meteen al een tegenstelling. Dus het is een lastige vraag.
Junghans Meister Kalender. Hieronder een foto van pintrest. Komt vast nog iemand die hem ook daadwerkelijk zelf heeft.
Ik ken de nieuwprijzen niet en ben te lui om te zoeken, mochten ze boven budget zijn is 2e hands altijd een optie.
Door dit topic ben ik ook aan het denken geslagen om de Orient te verkopen ( dank je @Geoff ) en voor een andere moonphase te gaan. Ook dank voor de leuke suggesties @Haaren. Ik zat aan deze te denken.
Sorry, door me erin te verdiepen, besef ik nu pas dat de Orient inderdaad geen moon phase is, maar een am/pm.
Vind het wel nog altijd mooi gedaan voor die prijs.
Vraag: Zo betaalbaar mogelijk. Antwoord: GO PanoMaticLunar
Glycine combat, 545 euri van Nederlandse handelaar. https://www.chrono24.nl/glycine/glycine-combat-classic-40-mm-moonphase--id13090658.htm