Maanstanden, kalenders en chrono's

Prachtige collectie! Moonphase heeft een enorme aantrekkingskracht op mij, ik weet niet waarom maar dat wil ik ook een keer hebben.

1 like

Prachtig. Ondanks mijn wens / streven en - voor nu deels gelukte - stap naar een ‘single-watch’ collectie staan een Zenith 410 nog steeds op mijn geheime lijstje.
Wel de versie met de strakke indices (niet de Romeinse dus). Ik blijf het qua ‘aantal complicaties in een horloge’ altijd een mooie schouwspel vinden.

1 like

Nou vooruit, mijn maantje…

5 likes

Wat een verzameling!
Ik snap je voorkeur voor deze modellen heel goed. Prachtige complexiteit verstopt in die kast.
Ik heb er eentje:

Zenith El Primero Chronomaster uit 2000. Heerlijk horloge…

6 likes

Die heeft heel lang erg hoog op mijn lijstje gestaan en ik had net voor corona de bedoeling om hem op de Rikketik te kopen, maar het “wasn’t meant to be.”

Er was toen een Fransoos die er een te koop aanbood.
Die man was echter volgens mij totaal niet geĂŻnteresseerd in een verkoop, hij bleef maar praten met een buurman over een of ander horlogebandje en negeerde me vrij duidelijk. @Brava was erbij en zag de irritatie bij me toenemen.

Op dat moment was voor mij het plezier van de aanschaf weg.
Ik ben afgehaakt en vertrokken en heb de dag erna een Breguet XX gekocht van @Honey_Badger

De Mathey-Tissot heeft zozeer dezelfde indeling dat die behoorlijk de Zenith El Primero Chronomaster T overlapt voor me.

1 like

OK, ik doe mee. Frederique Constant, Genève, ergens jaren '90 aangeschaft. Draag het eigenlijk (te) weinig. Wel leuk ding.

3 likes

Ook ik doe mee deed eerste is een IWC automaat chronograaf met perpetual calender, referentie 3750

En de tweede is de Zenith Chronomaster referentie 02.0240.410

Ik draag ze niet zo vaak maar gaaf dat ze zijn😀

3 likes

De IWC vond ik qua uurwerk geniaal, maar ik kon totaal niet wennen aan de “swivel lugs” kast.

Dat uurwerk in een klassieke kast in een niet te grote maat en ik was verkocht.

1 like

Juist door die “swivel lugs” draagt hij echt super comfortabel

1 like

Maar ja, als je iedere dat je kijkt hoe laat het is de blaren op je netvlies hebt staan is ook zo wat

1 like

Prachtig :ok_hand:t2:

1 like

Ik zag deze Arnold & Son ‘Year Of The Tiger’ net op Hodinkee

ik vind mooier in het donker

gelimiteerd op 8 stuks en ze zijn pokkeduur

4 likes

Euro 50863,11
Kan ik nog ergens gras maaien, auto wassen, boodschappen doen of zo? :wink:

Goed business model
en investeren in een “bakkie” natuurlijk

2 likes