Maar eens voorstellen

Na lange tijd mee te kijken en al behoorlijk wat contact met verschillende mensen op het forum te hebben gehad…

Ga ik me eindelijk maar eens voorstellen.

Ik ben Bouke en zoals mijn voorstellen hier doet vermoeden vind ik één van mijn hobby’s in horloges!

Hoe is dat allemaal begonnen?

Vroegâh als klein kind vond ik horloges bij mannen altijd al heel stoer. Dus als ik mijn vader of mijn oom de golven in zag duiken met het horloge nog (losjes) om de pols wou ik dat ook!!! Met als gevolg dat ik op de plaatselijke kermis in de graaibak 10 casio-geinspireerde klokjes ging graaien en die vol trots omhield in het water…

Zoals te raden valt… Dat gaat niet goed :wink: Maar de liefde was geboren!

Een aantal jaren later lag ik zelf ook veel in zee te surfen en was ik dagelijks aan het skateboarden… Dus kocht ik een lorus horloge die 100m WR was en ik kon de hele wereld aan. Maar iedere keer als ik op mijn snuit ging vloog het bandje er af en kon ik naar de juwelier voor nieuwe pinnetjes.

In Frankrijk ging ik dus met mijn broers op zoek naar velcrobandjes van merken als rip curl. Daarmee was dat probleem al getackeld. enige nadeel vond ik altijd dat velcrobandjes niet snel genoeg droogden en muf werden.

De Lorus bleef echter stug lopen ondanks het vele zeewater :slight_smile:

In mijn zoektocht naar nog een beter bandje ben ik gestuit op de zogenaamde nato-strap. En daarmee kwam ik op de horlogefora terecht… Toen was de hobby geboren!!

Lang verhaal kort. Mijn eerste lorus heb ik aan mijn vader gegeven omdat hij geen horloge meer droeg (slechte ervaring gehad met seiko). De lorus loopt nog steeds na 15 jaar :slight_smile:

Ikzelf begon mij steeds meer in te lezen en te interesseren in duikhorloges (tenminste duikerstijl). Door mijn vader’s slechte ervaring heb ik heel lang Seiko links laten liggen… Maar dat is later meer dan goed gekomen :wink: In den beginne had ik maar twee klokkies en was de hobby vooral banden “verzamelen” om daarmee te pielen en combinaties uit te proberen. Tegenwoordig toch stiekem uitgegroeid tot een aardige verzameling met een aantal Seiko/duik “classics” zoals SKX007, 013, oranje en zwarte monster, MM300 en Citizen NY00040…

Even een aantal toppers (in mijn ogen) in mijn collectie:

MTM (ja… plakmerk… Ik weet het. Maar gewoon heerlijk ding!)

Colt Auto 2


LUME!!

Deze behoeft geen introductie?


L U M E :

Nieuwste aanwinst:

Mijn lang gekoesterde wens is voorlopig in vervulling… Dat wil zeggen een GMT met goede waterdichtheid. De stijl moet ik nog een beetje aan wennen… Maar heerlijk comfortabele klok!!

Voor de rest heb ik een zwak voor plexi en militaire klokkies alleen heb ik daar nog nooit echt wat voor aan de kant gelegd (Een Smiths bijvoorbeeld…) Deze plexi-leegte heb ik opgevangen met twee plexi homage’s (één Milsubhomage van Marco-T en een Tudor homage) en van mijn tweelingbroertje heb ik een leuke plexi handwinder uit China gekregen.

Ik hoop hier nog met veel plezier mee te lezen en zal eens proberen af en toe de tijd te nemen om wat van mijn gedachten bij horloges te verwoorden en wat foto’s te delen.

Groeten,

Bouke

Mooie gevarieerde collectie :~
en welkom Bouke :)-D

grt. Gerard

Mijn beste,

Van harte welkom Bouke, op dit gezaghebbende horlogeforum!!
Een mooie introductie heb je
en een enerverende horlogecollectie!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Welkom :)-D

Leuk verhaal en leuke verzameling !!
Pieter.

Zo, top-introductie zeg.
Welkom!

Welkom.

Welkom!

Leuke voorstelronde en mooie collectie (tu)

Hahaha, eindelijk, daar is ie! Welkom, man, veel plezier!

Eric

Mooie collectie! Veel (o.a. de colt op staal) al op FB voorbij zien komen.

Dank u allen :slight_smile:

Ja ik ben op facebook wat actiever… Ik moest voor hier eerst even wat foto’s op photobucket zetten enzo.

Ik zal her en de wel wat meer posten van mijn collectie. Maar dit moet ook niet alles ineens vrijgeven he :wink:

Welkom bij de posterd en leuke intro. Die mtm trekt me nog steeds…

mooie binnenkomer met een fraaie collectie.
Ben benieuwd naar de chinees.
Een leuke dresser, kan je daar wat meer over vertellen.

groetjes Lenno

Leuke collectie!(tu)

En uiteraard welkom op dit getikte forum!(tu)

Groeten,

Noel.

Welkom, inderdaad een erg mooie verzameling al!!

Ja jongens…

Ik heb mijn horloge"verhaal" nog redelijk steno opgesteld… Want als ik uitgebreid zou gaan vertellen hoe het allemaal is gelopen… Dan ben ik een avond aan het tikken.

Een fatsoenliojk voorstel topic vond ik wel gepast aangezien ik al zoveel informatie en plezier hier vandaan heb gehaald. Mag ik wel iets voor terug brengen niet?

@Marnix.Moed:

Ik ga gauw eens over die MTM een verhaaltje schrijven. Er is niet zo heel veel te vinden over die horloges… Behalve dat er een lul-marketing-verhaal omheen hangt (wat ook waar is). Maar kwalitatief heeft ie mij nog NOOIT teleurgesteld! En ik spaar hem niet. Mooi om eens een echte review over te maken denk ik.

Nog even een kleine picca van een deel van de collectie.

Enige klokkies die tot nu toe heb verkocht zijn de zwarte monster en de skx007 op engineer. Beiden in verband met te veel seiko-duikers in zwart van behoorlijk formaat… want als je een mm300 hebt liggen… SKX013 is lekker comfortabele vervanger in klein formaat.

@Lenno:
Dat Chineesje weet ik voor de rest niets van… Volgens mij heet het merk shang haj ofzo… En zo aan mijn broertje te horen een eurootje of 25,- Ik zal nog eens met een speciaalbiertje on the side aan hem vragen “hoe en wat”.

Mooie collectie Bouke! Veel plezier met lezen hier en het uitbreiden van je collectie!

Kenzo!!

thanks man :wink: De Edox past er mooi bij :slight_smile:

bouke Schreef:

@Marnix.Moed:

Ik ga gauw eens over die MTM een verhaaltje
schrijven. Er is niet zo heel veel te vinden over
die horloges… Behalve dat er een
@#$%&-marketing-verhaal omheen hangt (wat ook waar
is). Maar kwalitatief heeft ie mij nog NOOIT
teleurgesteld! En ik spaar hem niet. Mooi om eens
een echte review over te maken denk ik.

Lijkt me leuk. Kom wel es afkrakende reviews tegen. Maar als t goed gaat, hoor je t vaak niet.

En marketing ja… Maar dat doet de rest ook :+

Er zijn merken die dezelfde modules gebruik(t)en en n stuk minder vragen voor hun klokjes. Maar design en beleving speelt voor mij ook mee. T mesje/zwaard op de secondewijzer vind ik bijv leuk gedaan.

Hoi Bouke,

Welkom op HF! Leuk om wat over de achtergrond van je hobby te lezen. Helemaal niets mis met jouw collectie, trouwens! Zit een aantal echte forumlievelingen tussen, ook. Wat zijn de plannen/wensen verder?

Dank je wel :slight_smile:

Leuke vraag… Laten we voorop stellen dat ik voorlopig het moeilijk vind om wat weg te doen dus voordat er een ECHTE topper binnenkomt zal de wat weg moeten en dat zal dus nog wel even op zich laten wachten.

Ik zit wel eens in de Rolex en Omega hoek te struinen (denk aan Sumbariner NoDate Ceramic of oude kast…) Of Seamaster 300 / PO. Standaard werk voor een duikerliefhebber… Maar ik twijfel te veel om daar mijn lievelingetjes op dit moment voor weg te deoen.

Maar… Waar ik wel serieus over aan het denken ben is de bremont supermarine s500. WAT EEN KLOK! Ik vind het een klok met mooie techniek (gehard staal enzo) Echt heel mooi!