Maastricht 31 juli

Vandaag in Maastricht rond gesjokt. Mooi even gekeken bij de vele vintage rolexen bij Steiner. Ook lagen er enkele Omegas en een Enicar chrono. Daarna even doorgelopen naar Naebers. Met in de vitrine o.a. Mooie vd Klaauws en Perrelets. Wel overal dikke dikke prijzen! Dus niets gekocht.

2 likes

Krijg hier een ontzettend; “Lief dagboek” vibe van. :wink:

Maar altijd leuk om rond te kijken in Maastricht!

4 likes

Is het een idee om een “Vandaag wezen winkelen” gedeelte te openen? Zie steeds vaker topics met verslagen van dagjes winkelen, gek genoeg allemaal zonder aankoop ook :slight_smile:

Ps, ik vorige week wel wat meegenomen :grin:

En niet bij Scorpione geweest ?

Voortzetting van de discussie Maastricht 31 juli:

Ja, wie koopt er nou nog in een fysieke winkel? Da’s zo 1990… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Het liefst ga ik in Maastricht naar Brocantique. Echt een liefhebber met allerlei leuke vintage horloges.

Een Sherpa Graph?
Hoeveel?

Alleen jammer dat hij nep-horloges (LeCoultre chronografen met een Valjoux 72c uurwerk) in de etalage heeft liggen.

Oh echt? Da’s een beetje een domper. Gelukkig nooit iets gekocht daar :grin:

Yep, LeCoultre heeft nooit een triple kalender chrono gemaakt. Neppers komen kennelijk allemaal uit een Poolse werkplaats.

Brocantique is daar kennelijk op gewezen en post ze nu niet meer op chrono24 en z’n website. Liggen nog wel vrolijk in de etalage.

Inderdaad. (Zeer veel ‘dato-compax’ fakes tegenwoordig, van Breitling tot Ulysse)

Paar easy giveaways:

Lecoultre (US-market) heeft nooit franse datumschijven gebruikt.
Signatuur op de brug bij de fake modellen is LecoultreCo terwijl de ronde pusher VJ72 chrono’s van LC zoals dit moeten gesigneerd zijn.

In het boek van Zaf Basha staat er wat info.

Ik heb Hub Schins er net via de mail nog eens op gewezen.

Het feit dat hij ze niet meer op de chrono24 en z’n eigen website zet, maar wel in de etalage legt, duidt op kwade trouw.