Maastricht, tips?

Hallo aan iedereen,

ik ben van plan om een Donderdag naar Maastricht te gaan. Ik ben hier nog nooit geweest en wil echt alleen kijken naar horloge’s aldaar.

Nou heb ik 2 vragen:

  • welke winkels zijn het bezoeken waard naast Steiner, Burger en Brocantique?

  • heeft iemand misschien een handige wandelroute of desnoods duidelijke plattegrond? Ik kom namelijk van ver en zou het zonde vinden als ik die hele dag maar 1 juwelier ben tegengekomen.

Alle hulp en tips zijn welkom. :smiley:

Leon Martens juwelier, kun je ook bezoeken, verder ben ik ook niet bekend in Maastricht

Ok, gaat ie.

Vanaf het station loop je rechtdoor de stad in, na een paar honderd meter ligt links op de hoek Martens juwelier.

loop vandaar af rechtdoor verder , een paar honderd meter verder ligt rechts een juwelier verburg, maar vermoedelijk niet helemaal jouw smaak.

Loop nu de oude brug over, na 100 m aan de linkse kant ligt Vossen met oa breitling, Tag heuer e.d (iets voor vossen ligt een schoenenzaak met een doorgang, als je daar inloopt loop je zo tegen steiner op)

Wanneer je bij vossen doorloopt ligt schuin tegenover een juwelier, oa baume en marcier, iets verder ligt nog een Martens rechts op de hoek. met oa Omega
Rechtdoor loop je de bijenkorf in. Ga je nu links af ligt er na een paar (tiental / honder ?) meter nog zo’n watchpoint van Vossen met police en diesel en dat soort merken.

Loop terug (250 m) en loop de gang naar steiner in. Ga vanaf steiner, rechts omhoog, daar ligt ook nog een juwelier met allemaal strak spul zoals ventura… Loop door en loop na een stuk linksaf de Havenstraat in. Ong 100m verder ligt daar naebers met oa eberhard en fortis.
Terug naar de straat waarvan je gekomen bent, maar links af richting brocantique…

Vandaar af richting het vrijthof, daar ligt nog een zaakje aan de linkse kant (naam ? )

Nu heb je het “horlogerondje” in maastricht wel gehad. Muv Martens diamondcenter .

Dit effe uit mijn blote hoofd…

Als je tijd hebt zou ik zeker nog even naar Aken rijden, is dicht in de buurt. Ga je woensdag kan ik met je mee. Wil je daarvan nog een “rondebeschrijving” laat maar effe weten.

Edit: Aan deze uitgave kunnen geen rechten worden ontleend (:D(:smiley:

Voor het eerst naar Maastricht, en dan alleen om horloges te kijken? Vermijd dan in hemelsnaam het Vrijthof, of zet er oogkleppen op, want als je daar een kroeg binnenloopt… :wink:

CD Juwelier in Kerkrade is een zeer goede juwelier. Geleid door een zeer nette meneer, scherpe prijzen en zeer leuke horloges. Wel een stukje van Maastricht, echter zeker de moeite waard!

Even een oud topic omhoog bumpen; :wink: Ik ga hoogstwaarschijnlijk na WATCH2008 even Maastricht in, dus nu kan ik 'm mooi snel terugvinden. :smiley: :wink:

Mooi! Kan je reportage voor de thuisblijvers maken?:wink: Bij voorbaat dank(tu)
Wel een beetje brutaal niet??;):wink:

Als ik er om denk zal ik proberen m’n fotocamera mee te nemen, enige nadeel is dat m’n batterij meestal niet langer dan 15 minuten mee gaat.

Ik zal kijken wat ik kan doen! (tu)

Dank je, we wachten met spanning af:)

Ik geloof dat er nog wel wat mensen komen die een batterij met een iets langere levensduur hebben. Tom K? Camera mee? :slight_smile: :slight_smile:

Daarnaast kan Tom naar mijn mening ook betere foto’s schieten dus als hij zijn camera meeneemt, zou zeker niet verkeerd zijn. (tu)